دستگاه آب ساز (تولید آب از رطوبت هوا) امروز به مناسبت هفته پژوهش در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری هرمزگان در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این دستگاه  در ابعاد ۱۰۰در ۱۲۵ و ارتفاع ۷۵ سانتی متر با توان مصرفی آن ۳۰۰ وات؛ در دمای ۳۵ درجه سانتی گراد و رطوبت ۶۰ درصد نسبی؛ قادر به تولید روزانه بیش از ۲۰ لیتر آب است.

حسین خادمی مهمترین مزایا و کاربرد این دستگاه را یافتن منابع آب در شرایط سخت و نبود امکان انتقال آب در مناطق ساحلی و مناطق فاقد لوله کشی آب شرب، پایین بودن هزینه بهره برداری این دستگاه و کیفیت بالای آب تولیدی این دستگاه نسبت به آب های معدنی عنوان کرد.

وی با تاکید بر مناسب بودن این دستگاه برای تولید آب شرب سالم و بهداشتی افزود: این دستگاه پس از تولید آب با استفاده از رطوبت هوا به روش تقطیر، قابلیت انجام پروسه میکروب زدایی و افزودن املاح مورد نیاز بدن را نیز دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به هزینه  پایین ساخت این دستگاه گفت: با تولید انبوه، مراکز آموزشی، پادگان ها و مراکز نظامی، مناطق روستایی و حتی مجتمع های آپارتمانی و مشترکان خانگی نیز می توانند از این دستگاه استفاده نمایند.

طراحی و ساخت این دستگاه به کارفرمایی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و اجرای آن در واحد پژوهش جهاد دانشگاهی استان صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.