بیشتر افراد دیابتی از انجام دادن تست قند خون خود توسط دستگاه‌های معمول شکایت دارند، استفاده از این دستگاه‌ها بسیار سخت و دردآور است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان به تازگی بر روی دستگاه نانویی در حال کار هستند که بتوان آن را در داخل بدن قرار داد. این دستگاه می‌تواند به طور پیوسته سطح قند خون بدن را بررسی کند و سپس اطلاعات را بر روی یک دستگاه به نمایش بگذارد.

YUM مخترع این دستگاه می‌گوید: این اختراع برای کارکرد خود نیاز به یک نانو لوله‌ی بیوسنسور نوری مادون قرمز نزدیک دارد که بتواند به طور مداوم سطح قند خون را بخواند و آن را بر روی اسکنر قند نوری به نمایش بگذارد.

انجمن دیابت آمریکا تخمین می‌زند که بیش از 29 میلیون فرد مبتلا به دیابت در ایالت متحده زندگی می‌کنند که نزدیک به 10 درصد از جمعیت جهان است. با توجه به اخبار سازمان بهداشت جهانی، حدود 371 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

YUM می‌گوید: دیابت مشکل بزرگ جوامع امروزی است و من معتقدم این فناوری سنجش نانو لوله‌ای می‌تواند روش بهتری برای مدیریت دیابت و بهبود کیفیت زندگی افراد دیابتی داشته باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: نانو ، قند خون ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.