نخست وزیر پیشین انگلیس با هشدار درباره پیامدهای تروریسم برای غرب، بر لزوم مقابله با افراطی‌گری تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی سی، نخست وزیر پیشین انگلیس در مصاحبه با بی‌بی سی ضمن هشدار درباره پیامدهای تروریسم برای غرب، بر لزوم مقابله جدی با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد. 

تونی بلر مدعی شد: «در شروع تحولات سوریه این نگرش وجود داشت که بشار اسد به راحتی از صفحه روزگار سیاسی بیرون رانده خواهد شد؛ زیرا مردم خواهان رفتن او بودند. اما دیدیم که ایران، عناصر حزب الله را در سوریه فعال کرد تا از بشار اسد حمایت کند. روسیه نیز به شدت به کمک بشار اسد آمد. این اوضاع ادامه پیدا کرد تا اینکه گروههای مخالف چند دسته شدند و درنتیجه خلاء بوجود آمد و افراطیون توانستند این خلاء را پرکنند و برای خودشان در شهر رقه سوریه پایگاه بوجود بیاورند و سرزمینهایی را در عراق و سوریه به دست بیاورند که در حال حاضر در کنترل دارند.» 

وی افزود: ما تصور می‌کردیم که می‌توانیم در مسائل سوریه درگیر نشویم، اما دیدیم این طور نشد زیرا منافع ما در سوریه به شدت مطرح بود. حملات پاریس نشان داد که اگر به این گروه‌ها (تروریست‌ها) فرصت داده شود و آن‌ها قدرت به دست بیاورند، در پایان علیه غرب و اروپا و آمریکا اقدام خواهند کرد و ما را هدف قرار خواهند داد.» 

وی در ادامه افزود: «آنچه درباره نوع نگاه به مسائل سوریه مهم است این است که به سوریه به چشم نبرد وسیع‌تر با افراطی‌گری نگریسته شود هراندازه هم که این کار دشوار به نظر برسد. قطع نظر از اینکه درباره نوع درگیر بودن در این مبارزه چه تصمیمی اتخاذ شود، من معتقدم که ما باید در این جنگ درگیر باشیم.»


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار