بر اساس یک نظرسنجی، با وجود حوادث تروریستی اخیر، بیشتر مردم آمریکا‌‌ همان نگاهی را به مسلمانان دارند که به دیگر گروه‌ها می‌نگرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا، با وجود حوادث اخیر تروریستی در پاریس و کالیفرنیا، به مسلمانان آمریکا‌‌ همان نگاهی را دارند که به دیگر گروه‌ها دارند.  

پس از گذشت تنها چند روز از متهم شدن دو مسلمان به کشتن ۱۴ نفر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد ۵۱ درصد آمریکایی‌ها به مسلمانانی که در آمریکا زندگی می‌کنند همانگونه نگاه می‌کنند که به هر گروه دیگری می‌نگردند. 

در این نظرسنجی، تنها ۱۴ و شش دهم درصد گفته‌اند به طور کلی از مسلمانان می‌ترسند. 

در اولین نظرسنجی درباره مسلمانان آمریکا که در پی حملات اخیر پاریس و سن برناردینو و براساس تفکیک حزبی صورت گرفت، ۶۰ درصد دموکراتهای آمریکا گفتند نگاهی برابر به مسلمانان دارند و در مقابل ۳۰ درصد از جمهوری خواهان این نظر را داشتند. 

پس از آنکه تروریست‌های داعش مسئولیت کشته شدن ۱۳۰ نفر را در پاریس برعهده گرفت و یک زوج مسلمان به کشتن ۱۴ نفر در کالیفرنیا متهم شدند، روشی که باید با مسلمانان ساکن آمریکا رفتار شود و کسانی که تلاش می‌کنند به عنوان آواره وارد این کشور شوند به مسئله‌ای جنجال برانگیز تبدیل شده است. 

امانی جمال، استاد علوم سیاسی در پرینستون، گفت اینکه اکثریت دید مثبتی به مسلمانان دارند اتفاق خوبی است؛ اما افزایش نگرانی‌ها نیز یک هشدار است. 

وی افزود: «اگر تروریسم هدفش این بود که بین مسلمانان و غربی‌ها شکاف بزرگتری ایجاد کند، متاسفانه باید بگوییم موفق شده است. مسلمانان و غیرمسلمانان در کنار هم با خطر تروریسم خواهند جنگید و من امیدوارم این شکاف مسدود شود تا مردم همکاری کنند و نهراسند.» 
از میان ۱۰۵۶ نفری که به صورت اتفاقی از سراسر آمریکا و روزهای پنجشنبه و جمعه از طریق اینترنت در این نظرسنجی شرکت کردند ۳۴ و هفت دهم درصد گفتند از «برخی از گروه‌ها و افراد» اقلیت مسلمان‌ها می‌ترسند. 

در این نظرسنجی جمهوری‌خواهان با ۶۴ درصد در مقابل ۴۳ درصد، برای دموکرات‌ها تمایل بیشتری برای نظارت جدی بر مساجد نشان دادند. 

در خصوص بستن مساجدی که احتمال ارتباط آن با تندرو‌ها وجود دارد نیز ۶۹ درصد جمهوری خواهان و ۴۸ درصد دموکرات‌ها از آن حمایت کردند. 


دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان زمانی که گفت برای بستن مساجدی که تندرو‌ها در آن حضور دارند و اینکه پایگاه داده‌ها برای همه مسلمانان ایجاد شود مورد انتقاد قرار گرفت. 
لوری بیک، استاد علوم اجتماعی در ایالت کلرادو، گفت بررسی‌های متعددی نشان می‌دهد که مسلمانان در مقایسه با دیگر گروههای مهاجران در ادغام در جامعه آمریکا از نظر آموزش دیدن، رای دادن منظم و زندگی در محله‌هایی با تنوع جمعیتی، موفق‌تر بوده‌اند.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار