هاآرتص با نفرت‌انگیز خواندن عذرخواهی نخست‌وزیر سابق انگلیس بابت آغاز جنگ عراق نوشت: این اوباماست که باید طلب بخشش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز (دوشنبه) عذرخواهی «تونی بلر،» نخست‌وزیر سابق انگلیس، را بابت آغاز جنگ عراق، نفرت‌انگیز خواند. این روزنامه در ادامه نوشت: « بلر یا بوش نباید بابت جنگ عراق عذرخواهی کنند، بلکه این اوباماست که باید بدلیل ترک این جنگ و عقب‌نشینی از [عراق] قبل از نجات آن برای همیشه، طلب بخشش کند.»   

تونی بلر به‌تازگی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اذعان کرد وی و جرج دبلیو بوش – رئیس جمهور پیشین آمریکا – با حمله به عراق، زمینه پیدایش گروه تروریستی داعش را فراهم کردند. تونی بلر اذعان کرد: «من به دلیل اطلاعات غلطی که درخصوص عراق دریافت کردم، عذرخواهی می کنم؛ من برای اشتباهاتی که در برنامه‌ریزی تهاجم به عراق مرتکب شدیم و برای درک غلطی که از دوران پس از صدام حسین داشتیم، عذرخواهی می کنم.»

بلر در سال های 1997 تا 2007 (1376 تا 1386) نخست وزیر انگلیس بود و بارها شتاب لندن برای وارد شدن به جنگ عراق را تکذیب کرد. این درحالی است که، روزنامه «میل آن ساندی» اواخر مهرماه سال جاری، در پایگاه خبری خود نوشت اسناد جدیدی را بدست آورده است که فاش می‌کند «تونی بلر،» نخست وزیر سابق انگلیس، یک سال پیش از تجاوز نظامی به عراق، به مقامات آمریکایی درخصوص مشارکت لندن در حمله به این کشور، تضمین داده بود. هاآرتص مدعی شده است اقدام اخیر بلر در عذرخواهی بابت جنگ عراق، مانوری برای مقابله با این افشاگری است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار