نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور 20 میلیون زائر در کربلا همزمان با اربعین سید وسالار شهیدان گفت: وحدت و اقتدار شیعه در کنگرعظیم اربعین به جهان نشان داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه پیاده روی اربعین مانور عظیم فرهنگی در برابر استکباربود، گفت :اربعین با توجه به اینکه مانع از فراموش شدن نهضت عاشورا شد جایگاه مهمی در تاریخ اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه در برهه های مختلفی ستمگران قصد تخریب مزار سید الشهدا(ع) را کردند ، تاکید کرد : زنده بودن واقعه عاشورا نشانگر موفق نبودن توطئه های دشمنان اسلام است.

امام جمعه تبریز با قدردانی از ملت و دولت عراق در میزبانی از دو میلیون زایر ایرانی همزمان با ایام اربعین حسینی گفت: تمام کسانی که در این مسیر خدمت کردند از پاداش الهی بهره مند می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو (16 آذر) و شهادت سه تن از دانشجویان مبارز در جریان اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران، گفت: این واقعه به عنوان یکی از حرکت های مهم سیاسی پیش از پیروزی انقلاب در تاریخ مقاومت ملت ایران ثبت شده و نشانگر پیشتازی دانشجوها در انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز بر حفظ روحیه استکبارستیزی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن ها قصد نفوذ فرهنگی در کشور ما را دارند و به گفته رهبری ' با دست چدنی و دستکش مخملی ' قصد نفوذ دارند ، هوشیاری بیشتر دانشجوها ضروری است

وی با بیان اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا از همین روش استفاده می کند و بر اساس تحقیق های انجام شده ، 34 طرح براندازی را علیه ایران هدایت کرده است تاکید کرد : بر همین اساس تداوم شعار مرگ بر آمریکا ضروری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.