امام جمعه موقت یاسوج گفت: مراکز دانشگاهی، حوزه های علمیه و حوزه فرهنگی و علمی کشور باید از نفوذ دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب مصون بماند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: وجود عده ای استادان نفوذی و بی اعتقاد در برخی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از دغدغه ها و نگرانی های مهم رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: اینگونه استادان دانشگاهی تاثیر منفی بر باورها و اعتقادهای دینی عده ای از دانشجویان داشته و برنامه های نفوذی دشمنان را به آنان القا می کنند.

موسوی اعظم اظهار کرد: چنین دانشجویانی گرفتار عقیده های انحرافی استادان دانشگاهی نفوذی و بی اعتقاد خواهند شد که خطرناک است و باید مراقب بود.

وی عنوان کرد: فتنه سال 88 را برخی از همین استادان دانشگاهی نفوذی و بی اعتقاد ایجاد کردند.

موسوی اعظم ابراز داشت: به طور شایسته بر روی مساله تهذیب نفس و اخلاق در برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی کشور کار نشده است.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: چنانچه دانشگاه های کشور مرکز تزکیه نفس، تهذیب، تربیت اسلامی و اخلاق نباشند جز ضلالت و گمراهی نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

موسوی اعظم گفت: علم و دانش باید همراه با باور، اعتقاد، تقوا و پرهیزگاری باشد.

وی بیان کرد: چنین علمی راهگشا و نجات بخش خواهد بود و در صورتی که تهذیب، اخلاق و تزکیه نفس نباشد علم و دانش نیز کارساز، مفید و موثر نیست.

موسوی اعظم با اشاره به دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: سه مناسبت مهم این دهه شامل رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است.

وی با تسلیت این سه مناسبت، عنوان کرد: همگی آنها باید همچون دهه اول محرم، روز عاشورا و اربعین حسینی به طرز باشکوه و با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در کشور و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

موسوی اعظم ابراز داشت: برگزاری مراسم عزاداری پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) از شعائر مهم دین مبین اسلام است.

وی افزود: سینه زنی، سوگواری و شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موجب ارتقای معنوی مسلمانان می شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت
برچسب ها: حوزه ، فرهنگی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.