زائران اربعین فوج‌فوج در حال بازگشت هستند و موج موج ارادت میزبانانی را می‌بینند که به‌حق، رسم میزبانی را به جاآورده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها از پایانه‌ی مرزی مهران تا میدان «ارغوان» ایلام و تا «شباب» و «حمیل» می‌توان شکوه تکریم زائران اباعبدالله را به خوبی به نظاره نشست.

با زائران که صحبت می‌کنی هر کدام موضوعی را دیده‌اند.

«علی قره‌باش» - از خراسان شمالی گفت: پارسال هم از مرز مهران به کربلا رفتم. امسال تغییرات خوبی ایجاد شده بود از جمله ایجاد روشنایی در پل زائر، سال گذشته چون شب به مهران رسیدیم با چراغ‌قوه‌ی تلفن همراه توانستیم از این مسیر عبور کنیم.

«سعید» - جوانی که در کنار موکب اوقاف و امور خیریه‌ی استان البرز بود، گفت: دم ایلامی‌ها گرم واقعا سنگ‌تمام گذاشته‌اند، ان‌شاءالله خدا از آنها قبول کند و مسئولان کشوری بیشتر به فکر راه‌های ایلام باشند.

یکی دیگر از زائران گفت: بعد از ورود به کشور، یک شب را در مهران گذراندم، قسمت‌های مختلف شهر را دیدم. هم مردم و هم مسئولان زحمت زیادی برای محل اسکان و تغذیه‌‎ی زوار متحمل شده بودند. پارکینگ‌های خوب و ایمنی ایجاد کرده‌ بودند که بهتر است برای روزهای بارانی یا در بلندمدت فکری برای روزهای گرم مهران کرد.

«امین» هم که خود را اهل شوش دانیال معرفی کرد گفت: با وجود اینکه سال گذشته از مرز چذابه به عراق رفتم امسال از سر کنجکاوی از مهران به کربلا رفتم. نزدیک‌تر بود و استقبال مردم هم خیلی برایم جالب بود. واقعا از سال گذشته نام ایلام و مهران با اربعین عجین شده است.

در این میان کسانی را هم می‌توان دید که از این شرایط برای بهبود معیشت خود بهره‌گرفته‌اند، دست‌فروشی که لباس‌های زمستانه را بساط کرده است، گفت : در ملایر مغازه دارم و از این فرصت استفاده کردم و تعداد قابل توجهی از اجناس مغازه را به ایلام آوردم. الحمدلله . خرید مردم خوب است.

با لبخندی ادامه داد : به برکت اربعین و هوای ایلام بازار ما از کسادی خارج شده است.

آن طرف‌تر کفش‌فروشی تبریزی و شال‌فروش مشهدی به خوبی هم به زائران کمک می‌کنند هم بازار کسب خود را رونق داده‌اند.

از این‌ها که بگذریم شور و شوق میزبانان هم دیدنی است. مرد و زن جوانی که با تمام وجود تلاش می‌کنند نذورات خود را به دست زائران برسانند. پسر بچه‌ای که تخم مرغ آب‌پز و نان داغ به زائران می‌دهد. خادمانی که حضورشان در ایستگاه‌های صلواتی شب و روز نمی‌شناسد. جوانی که خدمت به زائران امام حسین‌(ع) را افتخار خود می‌داند.

در این حوالی می‌توان مردمی بودن اربعین را به خوبی مشاهده کرد. اما در استانی مانند ایلام با ویژگی‌ها و مختصات خاص خود دولتی‌ها هم باید فعالیت‌های آغاز شده از اربعین سال گذشته را به انجام برسانند. اظهارات مسئولان در جلسات متعدد ستاد اربعین هم گویای این واقعیت است که کارهای خوب زیادی شروع شده و مطمئنا به انجام رسیدن آنها زمان‌ و هزینه‌بر است که تلاش بیشتری را می‌طلبد و حل آنها نیازمند توجه ویژه‌ی دولت است.

در نشست‌های مختلف ستاد اربعین که با حضور دولتمردان مختلف در ایلام برگزار شد، استاندار و نمایندگان مردم بارها خواسته‌های استان را تشریح کرده‌اند که می‌توان به تصویب منطقه آزاد مهران، رسیدن ریل آهن به ایلام، انجام رایزنی‌ها برای تاسیس کنسولگری، بازنگری نقش ایلام در دوران دفاع مقدس و دیدن این موضوع در اختصاص اعتبار، چهار بانده کردن مسیر کرمانشاه - ایلام - مهران - دهلران اشاره کرد.

منبع: ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.