برنامه «آفتاب‌گردان» در تعامل خوبی که تا به امروز با آموزش و پرورش تهران داشت، توانست فصل مشترکی از آشتی دانش‌آموزان با رادیو را مطرح کند.

ساناز باقری تهیه‌کننده برنامه «آفتاب‌گردان» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آفتاب‌گردان» به نوعی یک برنامه ترکیبی است که سعی شده با انتخاب صحیح ترانه‌های کودکانه، گزارش و بخش‌های دیگری چون «زنگ املاء» و «زنگ حساب»، «زنگ تفریح»، «ضرب‌المثل» در قالب آیتم‌های نمایشی صبح بچه‌هایی که در حال رفتن به مدرسه هستند را به معنی واقعی بخیر کند.

وی در خصوص جزئیات بخش‌های مختلف «آفتاب‌گردان» بیان کرد: برنامه «آفتاب‌گردان» با قسمت‌هایی چون «صبحانه مزه‌دار» که خواص صبحانه خوردن و هرم غذایی را بیان می‌کند، «زبان بسته‌ها» از زبان اشیاء و وسایلی که لازم به دانش‌آموز می‌شود را با خیال‌پردازی کودکانه حرف دل آن‌ها را در قالب یک پیام اخلاقی می‌گوییم.

تهیه‌کننده مسابقه «مفتاح» توضیح داد: بیشتر مشارکت ما در ساخت قسمت‌های مختلف برنامه «آفتاب‌گردان» با حضور بچه‌ها است، و باید اشاره کنم که خود بچه‌ها و یا دانش‌آموزان با خیال‌پردازی خاص خودشان آیتم‌سازی‌های «آفتاب‌گردان» هستند.

باقری به دیگر قسمت‌های «آفتاب‌گردان» اشاره کرد و گفت: «ضرب‌المثل»، «نقل  و نبات»، «یادش بخیر»، «زنگ حساب»، «زنگ املاء»، «انشاء»، «ورزش»، «تفریح»، «هنر» و «کاردستی» از دیگر بخش‌هایی است که با زبان ساده و روان پیام‌های اخلاقی و درسی را آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: برنامه «آفتاب‌گردان» با توجه به اینکه با دانش‌آموزان مقطع دبستان و متوسطه سر و کار دارد، شرکت‌کنندگان خود را از طریق سازمان آموزش و پرورش انتخاب می‌کند و همین موضوع مهم هم نیز باعث شده که دانش‌آموزان و نسل جدید تحصیلی آشنایی بیشتری را با رادیو برقرار کنند.

باقری توضیح داد: اولین و مهمترین مؤلفه‌ای که باید در نظر داشته باشیم،‌ صداقت و بی‌تکلف بودن با کودکان است، به عقیده من هر کاری که در رسانه و یا در فضا‌های دیگر انجام می‌شود باید به دور از مبالغه و زیاده‌گویی باشد، کودکان خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کنند و باید برای طراحی هر نوع برنامه‌ای سن و شرایط حال حاضر آنان را در نظر بگیریم.

وی در خصوص برنامه «آفتاب‌گردان» اظهار داشت: «آفتاب‌گردان» در واقع عنوان برنامه‌ای است که در روز‌های تحصیلی پا به پای دانش‌آموزان از ساعت 6:45 تا 6:55 دقیقه به قلم مسعود پاکروان و لیلا میر‌محمدی آذر با حضور آرمان غفاریان و جمع گرم و صمیمی بچه‌ها به روی آنتن رادیو تهران می‌رود.
باقری دیگر به برنامه خود تحت عنوان مسابقه «زنگ تفریح» اشاره کرد و گفت: مسابقه «زنگ تفریح» بین مدارس راهنمایی در 7 بخش با حضور نوجوانان پخش می‌شود.

وی افزود: «زنگ تفریح» با مطرح کردن سؤالات درسی، اطلاعات عمومی، جمله‌سازی و حتی تست بازیگری پیرامون تقویت حافظه دانش‌آموزان هر جمعه ساعت 15 تا 16 به روی موج صدای پایتخت می‌رود.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه «زنگ تفریح» در قالب یک برنامه تولیدی با حضور نویسنده و طراح: مهدی رسولی، گوینده: فاطمه نصر‌آبادی، آرمان غفاریان، گزارشگر: اعظم قربان‌پور و تهیه‌کنندگی خودم پخش می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار