نمایشگاه عکس مهسا علیخانی در گالری هما میزبان هنردوستان است.

مهسا علیخانی، هنرمند نمایشگاه «دو ثانیه قبل از وقوع» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: لحظه بین مرگ و زندگی تنها چند ثانیه است و. فضایی که ممکن است هر کس در آن زمان تجربه کند، سوژه اصلی نمایشگاه من است.

وی افزود: دنیای فانتزی که در عکس‌ها دیده می‌شود شبیه دنیای مادی خودمان است؛ چون تصور دیگری نداریم و. هر آن چه که از نظر من در آن لحظه برای افراد پیش می‌آید را در تصاویر گنجاندم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از عکس‌ها تصویر دختر بچه 12 و 13 ساله‌ای دیده می‌شود که اطرافش پر از هدیه و اسبا‌ب‌بازی‌های رنگی است. در واقع آنچه هر کس در این دنیا در جستجویش بوده و به آن نرسیده در همان دو ثانیه متجلی می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: تعداد عکس‌ها 7 عدد بوده و با تکنیک چیدمان کار شده و ابعاد آن‌ها 84×90 است و از زمانی که اولین کار را شروع کردم تقریبا یک سال و نیم طول کشید.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این نمایشگاه چند روزی است افتتاح شده استقبال خوبی از آن به عمل آمده.

گفتنی است «دو ثانیه قبل از وقوع» دومین نمایشگاه انفرادی علیخانی است که محمد ضمیران درباره نمایشگاه وی چنین نوشته است:

«علیخانی به عنوان کلاس در این مجموعه آثار هنری با رعایت اصول ترکیب بندی و کمپوزیسیون دقیق، توانسته وجهی از تخیل خلاق را در عرصه هنر در مورد مساله مرگ و زندگی به تصویر در آورد و با به کارگیری خلاقیت هنری خویش موضوعی را که هر انسانی در مقطعی از زندگی‌ خویش بدان می‌پردازد، به صورتی ظریف بازتاب دهد. در حقیقت در این مجموعه آثار مساله‌ای فلسفی به گونه‌ای بدیع بازتاب پیدا کرده است. در این آثار فرا نمود خلاق و قابل توجه به معرض نمایش درآمده است. تنها در برخی از چیدمان‌ها گونه‌ای کلیشه کاری به چشم می‌خورد از جمله نور و چیدمان گیاهان و گل‌ها تا حدی جلوه هنری را تنزل داده است.

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید به گالری هما بروید و عکس‌ها را از نزدیک تماشا کنید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار