مجوز تاسیس دو مرکز تحقیقات پزشکی در استان مرکزی ازسوی شورای گسترش دانشگاه ها صادر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اراک، مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر گفت: این مجوزها برای تاسیس مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم صادر شده است.

وی افزود : با ایجاد مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل، بستر پژوهش های علمی در حوزه داروهای گیاهی، بررسی ملکلولی اثر داروهای گیاهی بر بدن و ترویج طب سنتی در استان مهیا می شود.

دکتر رفیعی افزود: راه اندازی این دو مرکز تحقیقاتی حداقل به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برنامه اجرایی آن آغازشده است.

مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن آمار برخی از بیماری ها و وجود آلایندگی در منابع پایه اراک، پیشنهاد ایجاد مرکز تحقیقات آلاینده های استان مرکزی نیز به شورای گسترش دانشگاه ها شده است که در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی قول مساعد در خصوص تسریع در اعطای مجوز آن و همچنین کمک به تجهیز این مرکز داده شد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین مراکز دانشگاهی تیپ دو کشور رتبه چهاردهم پژوهش را داراست و در حوزه تحقیقات جزء دانشگاه های متوسط به بالای کشور محسوب می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اراک ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.