تاکنون بیش از 50 محصول پزشکی توسط شرکت های دانش بنیان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید و وارد بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این محصولات شامل 40 محصول در حیطه تشخیصی، پنج محصول در حوزه تجهیزات پزشکی، سه محصول در حیطه دارویی و سه محصول در حیطه نانو است.

مجتبی سنگیان اظهار کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان از سال 1392 با هدف تجاری سازی تحقیقات پزشکی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.


وی ادامه داد: در دو سال گذشته 30 شرکت دانش بنیان با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاسیس شده که از رشد 50 درصدی برخوردار بوده است.


سنگیان تاسیس شرکت های دانش بنیان جدید برای رسیدن به محصولات مختلف را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد.


به گفته وی، هم اکنون 80 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شرکت های دانش بنیان همکاری دارند.


سنگیان افزود: در سه سال گذشته شاهد ثبت 82 اختراع در بخش های مختلف شامل روش های عمل های جراحی، تجهیزات و وسایل پزشکی و ساخت دارویی بوده ایم.


مدیر توسعه و فناوری معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سالهای اخیر به طور متوسط سالانه 20 تا 25 اختراع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده است.


دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور در حوزه پژوهش و فناوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی ایران از جایگاه ممتاز برخوردار است.


این دانشگاه با هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارکنان بهداشتی و درمانی، 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.