طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی به مدت 10 روز از 5 آذر با ظرفیت تجمیعی قرارگاه‌های مهران، خرمشهر، چذابه و برون مرزی تا 14 آذر برای زائرین اجرا می‌شود.

طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی به مدت 10 روز از تاریخ 5 تا 14 آذر با ظرفیت‌های تجمیعی قرارگاه‌های محورهای مواصلاتی منتهی به استان ایلام خوزستان در حال اجرا شدن برای زائرین کربلای معلی است.

*ظرفیت تجمیعی قرارگاه‌های امداد زائرین

در این طرح 10 روزه ، 478 پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور و 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری استان‌های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به استان ایلام و خوزستان جهت پوشش امدادی زائرین در نظر گرفته شده است.

پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار درون مرزی با 35 پست و پایگاه برون مرزی با 8 پست، نیروهای عملیاتی به کارگیری شده به تعداد دو هزار و سیصد و پنجاه و شش نفر در روز با تعداد  آمبولانس‌های درون مرزی، 55 دستگاه‌ برون مرزی با 8 دستگاه آمبولانس،موتور سیکلت های آمبولانسی 29 دستگاه، خودروهای عملیاتی به تعداد 24 دستگاه ،‌خودرو فرماندهی ارتباطات به تعداد 3 دستگاه در درون  مرزی و 4 دستگاه در برون مرزی آماده امداد رسانی است .

گفتنی است؛ تعداد اتوبوس‌ آمبولانس در برون مرزی 1 فقره در درون مرزی 3 دستگاه و تعداد بالگردها 5 فروند مهیا شده و در مناطق در نظر گرفته شده حضور دارند.

 *امداد رسانی قرارگاه مهران

 قرارگاه مهران با 17 پایگاه و پست ثابت موقت و سیار، هزار و صد و هفتاد و نه نفر نیروی عملیاتی در روز، 17 دستگاه آمبولانس ، 20 دستگاه آمبولانس  موتورسیکلتی ، 10 خودرو عملیاتی ، 1 دستگاه خودرو فرماندهی ارتباطات ،‌1 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 3 فروند بالگرد به مدت ده روز آماده امداد رسانی به زائران اربعین حسینی است.

*طرح امداد در قرارگاه شلمچه (خرمشهر)

قرارگاه شلمچه با 8 پایگاه و پست، موقت و سیار، 472 نفر نیروی عملیاتی بکارگیری شده در روز، 8 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه خودرو عملیاتی، 1 دستگاه خودرو فرماندهی ارتباطات، 3 دستگاه موتور سیکلت آمبولانس، 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 1 فروند بالگرد آماده امدادرسانی و اجرای طرح نجات در اربعین حسینی است.

*قرارگاه چذابه (دشت آزادگان) در حال آماده باش

 10 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار 590 نفر در روز به عنوان نیروی عملیاتی بکارگیری شده، 10 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودرو عملیاتی، 1 دستگاه خودرو فرماندهی ارتباطات، 6 دستگاه موتور سیکلت آمبولانسی و 1 دستگاه اتوبوس  آمبولانسی و 1 فروند بالگرد در قرارگاه چذابه (دشت آزادگان) آماده امدادرسانی به زائران اربعین حسینی است.

*تجهیزات امدادرسانی قرارگاه برون مرزی


تجهیزات قرارگاه برون مرزی با 8 پست سیار، 115 نفر در روز نیروی عملیاتی به کارگیری شده، 8 دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه خودروی ارتباطات و 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس به مدت 10 روز آماده جهت امدادرسانی به زائران مراسم اربعین حسینی است.

*اعزام تیم‌های امداد و نجات به کشور عراق

6 تیم در مجموع 100 نفر نیروی عملیاتی از 4 استان خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد، مازندران، کرمان از سازمان امداد و نجات و ستاد جمعیت هلال احمر و 3 تیم مدیریتی 15 نفر به کشور عراق اعزام می‌شوند.

*مشارکت 8 استان در پشتیبانی ایلام و خوزستان

16 دستگاه آمبولانس و 15 دستگاه موتور سیکلت آمبولانسی از 8 استان و سازمان امداد و نجات جهت پشتیبانی از استان‌های ایلام و خوزستان اعزام شده و 20 دستگاه آمبولانس در قرارگاه مرزی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار