معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال جاری ۲۱کیلوگرم زعفران در استان قم تولید شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سطح زیر کشت زعفران در استان قم ۷ هکتار است که با توجه به عملکرد محصول در واحد سطح که ۳ کیلوگرم می‌باشد، ۲۱ کیلوگرم زعفران خالص و خشک در استان قم تولید شده  است.

وکیل  بیان کرد:  این محصول در بخش‌های خلجستان، سلفچگان و کهک تولید می‌شود، و زعفران یکی از گیاهان گران قیمت است که به علت نداشتن مخارج کاشت در صورتی که همه ساله خوب از آن مواظبت شود، سود سرشاری نصیب زارعین می‌کند.

وی افزود: کاشت زعفران می‌تواند قشر عظیمی از زنان و دختران روستایی را به کار گیرد و نه تنها باعث اشتغال و پر کردن اوقات فراغت آنان می‌شود، بلکه می‌تواند از این راه کمک مؤثری به اقتصاد خانوار بنماید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: زعفران گیاهی گرمسیری است و در نقاطی که آب و هوای معتدل داشته و دارای تابستان‌های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، به خوبی رشد می‌کند، که  پیاز زعفران تابستان فعالیت ندارد، دوره بیداری و فعالیت آن از آبان تا اردیبهشت است و با شروع فصل گرما برگ‌هایش زرد شده و می‌خشکد و پیاز به خواب می‌رود پس اراضی با بافت خاک سبک نیزجای مناسبی برای کشت زعفران است.

در پایان خاطر نشان کرد: از مردادماه تا مهرماه می‌توان به کشت زعفران اقدام کرد، پس از کاشت غده زعفران در زمین به مدت ۷ ـ ۴ و در بعضی مناطق تا ۱۰ سال باقی مانده و محصول می‌دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.