دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از تمرکز این ستاد بر فناوری‌های فرهنگی خبر داد.

سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرصت تصویب کلیات سند نظام طی نوآوری صنایع فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشترین تمرکز ستاد بر فناوری‌های فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشترین تمرکز ستاد بر فناروی‌های فرهنگی است.

سجادی نیری تصریح کرد: چالش اصلی که با آن روبرو هستیم بحث بی‌توجهی به صنعتی فرهنگی و عدم حصول درآمد و عدم شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه است.

وی بیان کرد: مسئله‌ای که مدنظر معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در دوره‌ی جدید است بحث تجاری سازی و ایجاد اشتغال و توسعه در حوزه علوم انسانی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در خصوص اینکه ستادهای معاونت علمی از دل نقشه جامع علمی کشور بیرون می‌آید خاطرنشان کرد: ستادهای معاونت علمی از دل نقشه جامع علمی کشور بیرون می‌آید و تناسبی بین ستادها و 13 اولویت فناوری وجود دارد و به نظر می‌رسد اگر به عنوان فناوری‌های نرم و فرهنگی که در نقشه جامع علمی کشور آمده پایبند باشیم مطلوب‌تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.