رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه بیشترین تلاش برای جذب سرمایه در توسعه صنعت نفت صورت خواهد گرفت زیرا توسعه این صنعت آثار مثبتی بر سایر بخش های اقتصادی کشور دارد.

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: بازنگری در قراردادهای نفتی کاری ضروری بود زیرا این قراردادها باید با شرایط کنونی دنیا منطبق می شد.

وی یکی از مزیت های نسبی اقتصاد کشور را بخش انرژی دانست و گفت: متاسفانه در یک دوره قابل توجه زمانی هیچ سرمایه گذاری مثبتی در حوزه انرژی کشور صورت نگرفته اگر ما بتوانیم به کمک این قراردادها سرمایه گذاری مناسبی در حوزه نفت و گاز انجام دهیم، بالاترین رشد اقتصادی در برنامه ششم سهم نفت و گاز خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اهمیت صنعت نفت برای کشور تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه بیشترین تلاش برای جذب سرمایه در توسعه صنعت نفت صورت خواهد گرفت زیرا توسعه این صنعت هم برای خود این حوزه مفید است و هم آثار مثبتی بر سایر بخش های اقتصادی کشور دارد.

تاجگردون درباره تاثیر رونمایی و بسته شدن این قراردادها بر روابط خارجی ایران گفت: IPC یکی از عوامل مهمی است که بعد از تحریم ها می تواند به بهبود روابط ما با دنیا کمک کند.

وی افزود: با بیانیه که نمی شود با دنیا رابطه برقرار کرد اما با قرارداد می شود با دنیا ارتباط برقرار کرد.

قراردادهای جدید نفتی ایران قرار است در روزهای هفتم و هشتم آذر در کنفرانس تهران رونمایی شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار