کنتورهای هوشمند به کمک جلوگیری از اتلاف برق می آیند

فلاحتیان گفت: در تلاشیم تا پايان امسال کنتورهای هوشمند به‌صورت 100 درصد داخلی شوند و اين کنتورها به گونه‌اي توليد، طراحی و برنامه‌ريزی شوند که در تعامل کامل با يکديگر قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فلاحتیان معاون وزیر نیرو با اشاره به ضرورت دستیابی به انواع تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر به منظور کاهش هزینه‌های تولید برق، افزایش سهم تولید برق از طریق انرژی‌های نو و بهبود محیط زیست بیان کرد: از سهم ناچیزی از انرژی تجدیدپذیر در تولید برق برخوردار هستیم که تلاش می‌کنیم در انتهای افق سال 1399 و حداکثر 1400 بتوانیم از ظرفیت 5 هزار مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر بهره ببریم.

وی در ادامه گفت: برای ساماندهی ساختار اقتصادی برق با تمرکز به افزایش راندمان نیروگاهی و کاهش تلفات و منطقی نمودن تعرفه‌ها و حرکت به سوی توسعه و بورس انرژی و افزایش صادرات برق، نیازمند همکاری‌های بیشتر جامعه علمی کشور هستیم.


فلاحتیان بیان کرد: امسال آئین‌نامه اصلاح تحریم‌ها ابلاغ شد و الزامی کردن اجرای سامانه ارت در ساختمان‌ها در دست اجرا است.

معاون وزیر نیرو یکی از ظرفیت‌های صنعت برق را استفاده از گازهای فلر برای تولید برق دانست که هم اینک حجم زیادی از آن در اتمسفر تزریق می‌شود و افزود: این گاز اثرات زیست محیطی زیادی دارد و ضمن اینکه آلایندگی محیط زیست را به همراه دارد ما نیز استفاده درستی از آن نمی کنیم بنابراین توصیه می شود وزارت نفت این گاز را به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه بگذارد تا این گازها تبدیل به برق شده و در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای اصلاح تعرفه‌های برق همیشه با چالش‌هایی روبرو بوده ایم باید با ساماندهی صنعت برق و بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها و کاهش هزینه های تولید برق شرایط را سامان بخشیم چرا که صنعت برق کشور اگر در این زمینه وارد شود حتما توانایی بالقوه و بالفعلی دارد که می تواند آن را به کار گیرد به طوری که طرح های که در این زمینه ارائه شود پس از بررسی مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار