رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دو سوم کشت کشاورزی اردبیل در اراضی دیم است که متاسفانه آمار بالایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی اردبیل افزود: بیش از ۶۵ درصد کشت محصولات کشاورزی این استان هم‌اکنون در اراضی دیم انجام می‌شود که این میزان دو سوم کشت کشاورزی استان را شامل می شود که متاسفانه آمار بالایی است.

وی گفت: اینگونه کشت را ریسک بالا برای تولید دانست و متذکر شد: براین اساس امسال برای تولید ارقام مقاوم با نیاز آبی کمتر و تولید محصول در مزارع دیم برنامه ریزی و تحقیقات کرده و تاکنون فعالیت های موفقی در این زمینه داشته ایم.

رئیس جهاد کشاورزی استان به ثمر رسیدن این مهم را در راستای افزایش تولید و نیز ارتقا کیفیت موثر دانست و تصریح کرد: بدین منظور به برنامه های تحقیقی در این زمینه تاکید داشته و اعتقاد داریم که برپایه دانش به توسعه پایدار دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری کشاورزی در گرو تحقیقات کاربردی است، متذکر شد: بی شک برپایه دانش و تحقیقات می توانیم با تولید ارقام جدید مقاوم با شرایط کم آبی به توانمندی بیشتری در بخش کشاورزی دست یابیم.

سروی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات، ‌آموزش و منابع طبیعی استان در اجرای پروژه‌های تحقیقی، تطبیقی، تحقیقی، ترویجی و... عنوان کرد: در این راستا افزایش راندمان تولید و اقتصادی شدن این بخش با تکیه بر ارقام جدید مد نظر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.