رئیس سابق انجمن جوجیتسو گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس منتظرند تا با لغزش ایران کرسی‌های ما را در جهان تصاحب کنند.

محمد حسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اتفاقات پیش آمده پیرامون رشته جوجیتسو و عزل وی از ریاست انجمن جوجیتسو ایران بیان کرد: این رشته ورزشی دارای جذابیت‌های خاصی است و زمانی که ما پایه‌های جوجیتسو را در ایران بنا کردیم، توانستیم موفقیت‌های خوبی را در آسیا و جهان به دست آوریم.

در ابتدا جوجیتسو زیرنظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کرد اما با توجه به صلاحدید وزارت ورزش و به علت اینکه فدراسیون انجمن‌های ورزشی پایگاه قهرمانی نداشت ما را به ناچار به فدراسیون ورزش‌های رزمی دادند و ما نیز به نظر وزارت تمکین کردیم.

وی ادامه داد: از همان زمانی که بخش جوجیتسو به فدراسیون ورزش‌های رزمی سپرده شد با واکنشی متفاوت از سوی این فدراسیون رو به رو شدیم، چرا که آنها فقط بخش جوجیتسو را می‌خواستند و از همان زمان مباحثی را مطرح می‌کردند که به هیچ عنوان وجاهت قانونی نداشت.

رستمیان اضافه کرد: مشروعیت جوجیتسو که ما در آن فعالیت می‌کردیم از ایران بود و فدراسیون جهانی ما را به عنوان نماینده کشور ایران در مجامع بین الملل می‌شناخت.

جوجیتسو ایران در هیئت رئیسه آسیا، کمیته داوری و در کمیته‌ جهانی صاحب کرسی‌هایی بود که به طور حتم با توجه بیشتر با رشته می‌توانست مانند تکواندو و کاراته مدالهای زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد، اما فدراسیون ورزش‌های رزمی از همان ابتدا با ما برخورد دوگانه‌ای داشت و راه را برای فعالیت ما می‌بست.

وی در خصوص دلایل عزلش از بخش جوجیتسو ابراز کرد: فدراسیون ورزشهای رزمی در یک کمیته فنی رای به  عزل من داد و پس از آن کمیته انضباطی تشکیل دادند و فعالیت من را به دلیل خروج غیر قانی از کشور به حال تعلیق در آوردند. پس از آن فدراسیون ورزشهای رزمی طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی و متعاقبا به وزارت ورزش اعلام کرد فعالیت ما را در بخش جوجیتسو به رسمیت نمی‌شناسد.

مسئول اسبق بخش جوجیتسو گفت: به هر حال اگر افرادی هستند که بتوانند زیر نظر وزارت این رشته را به موفقیت برسانند با نقل وا نتقالات این مسولیت به هر کسی مخالفتی نداریم اما باید این نکته را خاطرنشان کنم در سال جاری به دلیل عملکرد بد این آقایان نتوانستیم در مسابقات جهانی نتایج خوبی را کسب کنیم.

همه کسانی که در ورزش کشور فعالیت می‌کنند، زیر نظر حراست وزارت ورزشند و با اطلاع آنها برنامه‌هایمان را ارائه کردیم و این آقایان نباید همه چیزرا یک شبه خراب کنند.

رستمیان افزود: این رشته ورزشی موقعیت خوبی در جهان پیدا کرده است و کشورهای حاشیه  خلیج فارس هر لحظه منتظرند تا با کوچکترین لغزش ایران جایگاه ما را در جهان بگیرند و ما نباید به دست خود بهانه‌ای را در اختیار آنها بگذاریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر ورزش و جوانان به عنوان پدر و متولی ورزش کشور درخواست دارم با تمام قوا به این موضوع ورود کند و هر گونه تصمیمی که صلاح می‌دانند در این موضوع بگیرند.
کشورهای حاشیه خلیج فارس منتظر لغزش ما نشسته‌اند/ وزیر ورزش به عنوان پدر تصمیمش محترم است

کشورهای حاشیه خلیج فارس منتظر لغزش ما نشسته‌اند/ وزیر ورزش به عنوان پدر تصمیمش محترم است

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.