ملی پوش جوجیتسو گفت: در صورتی که فدراسیون ورزش‌های رزمی رستمیان را برکنار کند، فدراسیون جهانی، جوجیتسوی ایران را تعلیق خواهد کرد.

امیرحسین خادمیان قهرمان جودو و جوجیتسو آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جهت حضور در مسابقات جهانی جوجیتسو 2015 اماده می‌شویم که 2 روز قبل از مسابقه انتخابی تیم ملی فدراسیون ورزش‌های رزمی اعلام کرد که جلسه توضیحی داوران جهت به روزرسانی و یکسان‌سازی داوری را برگزار خواهد کرد و ما متوجه شدیم که فدراسیون ورزش‌های رزمی قرار است از داورانی در این مسابقه انتخابی استفاده کند که هیچ سررشته‌ای از جوجیتسو ندارند و همین باعث اعتراض ورزشکاران و ملی‌پوشان شد و جهت اعتراض به استفاده از داوران غیرتخصصی و قابل اعتماد نبودن داوران، هیچ‌کس در این انتخابی شرکت نکرد.

وی در ادامه افزود: جالب اینجاست که مسئولان فدراسیون از ما نپرسیدند که چرا در این انتخابی شرکت نکردید و حتی به ما تهمت زدند که از سوی رستمیان (رییس سبک)ترغیب به عدم حضور در این مسابقه شده‌ایم که به همین علت جلسه‌ای بدون حضور رییس سبک برگزار کردند و او را از سمتش برکنار کردند.

دارنده مدال برنز جودو آسیا تصریح کرد: اکنون فدراسیون جهانی جوجیتسو اعلام کرده که فقط رستمیان را به رسمیت می‌شناسد و چنان چه این برکناری از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی انجام گیرد، فدراسیون جهانی، جوجیتسو ایران را تعلیق خواهد کرد در حالی که ما برای کسب سهمیه المپیک هنر‌های رزمی در تلاشیم و با این تصمیم مسابقات جهانی جوجیتسو را از دست دادیم.

وی بیان کرد: این جلسه‌ای که به عنوان جلسه شورای فنی تشکیل شد، هیچ‌کدام از افراد ما حاضر در این جلسه کارشناس جوجیتسو نبوده‌اند و حتی یک نماینده از ورزشکاران هم در این جلسه به اصطلاح فنی حضور نداشت، پس چطور اسم این جلسه شورای فنی نامیده‌اند؟

در این جلسه از افرادی استفاده شد که به دنبال منافع شخصی خود هستند و موفقیت جوجیتسو برایشان اهمیتی ندارد و بعضی از افراد حاضر در این جلسه در دادسرای ویژه جرائم ورزشی دارای پرونده بوده و صلاحیت اظهار نظر درباره ورزشکاران را ندارند.

کاکاوند در یک برنامه تلویزیونی به صراحت به قهرمانان این رشته توهین کرده و ان‌ها را ورشکسته ورزش‌های دیگری همچون جودو می‌داند. این در حالی است که من در سال 2014 و 2015 قهرمان جودو جهان و مسابقات اسیایی سامبو شده ام، چطور به من می‌گوید ورشکسته جودو.

خادمیان تاکید کرد: این تصمیمات غلط فقط به ورزش کشور لطمه وارد می‌کند و باعث جدایی قهرمانان از ورزش می‌شود. وزیر ورزش اگر به این رشته توجهی نکند در اینده‌ای نه چندان دور این ورزش نابود خواهد شد در صورتی که جوجیتسو می‌تواند در بازی‌های اسیایی 2018 اندونزی جز مدال آوران کاروان ایران باشد.

قهرمان جوجیتسو آسیا در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهیم تا دیرنشده فکری به حال جوجیتسو و قهرمانان این رشته کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.