همایش معاونان آموزش متوسطه خارج از کشور امروز در سالن باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زرافشان معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش گفت: این گردهمایی دو روزه با شرکت معاونان آموزش متوسطه با وزیر آموزش و پرورش برپا شده است. 

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی در حوزه معاونت آموزش متوسطه ذکر کرد و افزود: در هر یک از مقاطع تحصیلی اول و دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش برنامه‌های متعددی در حال اجراست. 

وی ادامه داد: مدرسه‌ در افق سند تنها سندی است که آموزش و پرورش به اجرای آن اهمیت داده است. چون در این سند فرصت‌هایی برای بروز شکوفایی، دانش آموزان تعبیه شده است. 

زرافشان گفت: انتظار ما این است که جهت‌گیری آموزش و پرورش از آکادمیک روی برگرداند و به جهت رشد تعالی انسان باشد. حتی در سند تحول هم به این نکته اشاره شده است که انسانی موفق است که انسانیت بیشتری دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اشاره‌ای هم به نظام 6.3.3 داشت و خاطر نشان کرد: در سال 90 مرکز پژوهشهای مجلس بررسی کرد که نظام 6.3.3  هیجده چالش برای آموزش و پرورش دارد که اگر وزارت آموزش و پرورش تمام نیروهای خودش را بسیج کند کار بزرگی انجام داده است. 

زرافشان با اشاره به پژوهش‌سراها گفت: در سطح کشور 494 پژوهش‌سرا دارای کد ملی وجود دارد که امسال 94 پژوهش‌سرا مجوز گرفته‌اند. لذا امیدواریم در سال آینده 200 پژوهش‌سرا راه‌اندازی کنیم.

این مقام مسئول افزود: از ترخیص پژوهش‌سرای غیر مجاز جلوگیری می‌کنیم و با برخی از مدارس که درخواست‌ داده بودند پژوهش‌سرا را تجهیز کنند برخورد شد.

زرافشان با اشاره به بدهی آموزش و پرورش به مدارس گفت: از سال قبل دو سوم مبلغ را هنوز بدهکاریم و امیدواریم تا انتهای سال این مبلغ را پرداخت کنیم. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کشور در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که دانش‌آموزان را به سمت دانش‌پژوهشی سوق دهیم و آنها را به عرصه خلاقیت، نوآوری و اختراع هدایت کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار