مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: راه های ارتباطی تاسیسات نفتی منطقه گچساران، گوره و گناوه با اختصاص یکهزارو180میلیارد ریال بهسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امین محمدی افزود: طول راه های ارتباطی تاسیسات نفتی گچساران، گوره و گناوه 132 کیلومتر ست.

محمدی ابراز کرد: طرح بهسازی محورهای مواصلاتی موجود از سوی مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب، در دستور کار قرار گرفته و تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای آن با هماهنگی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان های بوشهر و کهگیلویه وبویر احمد اتخاذ شده است.

محمدی ابراز کرد: کار طراحی و برآورد هزینه مسیرهای عملیاتی ذکرشده با هماهنگی مسئولان وزارت راه و مدیران کل راه و شهرسازی استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز انجام شده و به مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان نماینده وزارت نفت ابلاغ شده است.

محمدی اظهار داشت: اعتبار مصوب این طرح همزمان و متناسب با پرداخت های وزارت راه و شهرسازی در شش سال متوالی و به نسبت مساوی برای هر سال ، از طریق وزارت نفت تامین می شود.

وی گفت: محورهای گوره، بی بی حکیمه و رگ سفید اولویت نخست اجرایی این طرح و محورهای گچساران - بی بی حکیمه و گوره- گناوه به ترتیب اولویت های بعدی هستند.

محمدی جاده های مواصلاتی در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را به عنوان محورهای اختصاصی شرکت نفت معرفی کرد و افزود: این جاده ها دسترسی به تأسیسات نفت و گاز در سطح چهار استان کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان، بوشهر و فارس را ممکن می کنند و در عین حال به دلیل نبود مسیر جایگزین در این مناطق، از گذشته تاکنون از سوی عموم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: استاندارد نبودن جاده اصلی، ترافیک سنگین ، وجود خطوط لوله در کناره های جاده، عرض بسیار کم جاده و پیچ های خطرناک و دره های عمیق موجب شده، که متاسفانه هر سال شاهد آمار بالایی از تصادفات به ویژه در ایام تعطیلات نوروز باشیم .

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های بزرگ بهره بردار نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب است که در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر فعالیت عملیاتی دارد و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه ، این شرکت را به یکی از قطب های مهم تولید و صدور نفت خام تبدیل کرده است .

انتهای پیام /ش

برچسب ها: تاسیسات ، نفتی ، گچساران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.