مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: برای نخستین بار در کشور واحد تصفیه گاز مایع تولیدی واحد ایزوماکس در پالایشگاه تبریز با استفاده از توان داخلی طراحی، ساخت و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دخیلی در مراسم بهره برداری این پروژه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از توانمندی و خلاقیت داخلی جهت طراحی و اجرا بدون ارز بری در شرایط تحریم و تحقق اقتصاد مقاومتی از افتخارات اجرای این پروژه است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح برج عریان کننده گاز مایع در واحد ایزوماکس برای نخستین بار در داخل واحدهای پالایشگاهی کشور توسط مهندسان و کارکنان این شرکت در تبریز طراحی و ساخت شده است.

دخیلی، ظرفیت تصفیه گاز مایع این واحد را چهارهزار و 300 متر مکعب در ماه برشمرد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه در حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده بود که به جهت استفاده از تجهیزات داخلی شرکت و توان مهندسان و کارشناسان این شرکت هزینه تمام شده آن به دو میلیارد ریال کاهش یافت.

وی گفت: با راه اندازی این واحد محصول گاز مایع ( LPG) تولیدی پالایشگاه با بیش از 33 هزارتن در سال در مناطق دور دست خانگی و شبکه سوخت رسانی حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی استفاده از امکانات بلااستفاده و سرمایه های راکد شرکت برای ساخت و تجهیز این واحد، کاهش مصرف نفت سفید وگازوئیل به عنوان کاهنده ویسکوزیته نفت کوره به میزان بیش از50 میلیون لیتر در سال و روزانه دو میلیارد و200 میلیون ریال سوددهی این واحد را از جمله مزایای اقتصادی آن عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به فعالیت های زیست محیطی این شرکت، گفت: کاهش قابل توجه انتشارگازهای آلاینده به محیط زیست به تبع کاهش شات داوون های / shut down  / واحد گوگردسازی با اجرای این طرح و حذف مصرف سالیانه 33 هزارتن گاز مایع از سبد سوختی پالایشگاه و جایگزینی آن با گاز طبیعی از مزایای زیست محیطی این پروژه است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.