مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، از بهره برداری بیش از ۶۷ کیلومتر راه روستایی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جعفر قزوینیان ارزش ریالی ۶۷ کیلومتر راه روستایی بالغ بر ۱۳۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات این پروژه ها از محل قیر تحویلی توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که با افتتاح این پروژه ها مجموعا بیش از ۲۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره مند شدند و مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال مطالبات باقی مانده پیمانکاران است.

وی  بیان کرد: در راه روستایی آستین دره پایین از توابع بخش کوهین در شهرستان قزوین نیز عملیات زیر سازی و اجرای آسفالت با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیون ریال به پایان رسیده است.

قزوینیان گفت: طول این مسیر آسفالته ۴ کیلومتر با عرض متوسط ۵.۵ متر است که علاوه بر روستای هدف، پنج روستای دیگر در ادامه مسیر ذکر شده از مزایای اجرای این پروژه استفاده می کنند.

وی همچنین از اتصال دو روستای منظقه الموت غربی به نام موشقین و ورتوان خبر داد و گفت: راه روستایی موشقین به طول هفت کیلومتر و با هزینه ۱۴ هزار میلیون ریال پس از انجام زیر سازی و بستر کوبی روکش و آسفالت شد.

قزوینیان بیان کرد: راه روستایی قره آقاج واقع در بخش آبگرم شهرستان آوج به طول ۸ کیلومتر در مهر ماه سال جاری به بهره برداری رسیده که این امر باعث تسهیل در عبور و مرور اهالی خصوصا در فصل زمستان شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام اینکه این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال به انجام رسیده افزود: عملیات راه سازی ۴ کیلومتر از راه  بین استانی سنگاوین، ورچند تا مرحله آسفالت در مهر ماه امسال به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

قزوینیان با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده افزود: با افتتاح این پروژه طول فاقد آسفالت محور مذکور که راه ارتباطی منطقه آوج به سمت استان مرکزی و همچنین شهر قم است به ۴ کیلومتر کاهش یافت که در صورت تفویض اختیار آن به استان قزوین و تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.