معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از شرکت امدادگران در دوره بازآموزی امدادگران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حکمت‌الله هاشمی گفت: در آستانه فرارسیدن فصل سرما و افزایش احتمال وقوع حوادث٬ امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در دوره توان‌افزایی امدادگران سراسر کشور شرکت کردند.

وی اضافه کرد: هدف از این امر٬ سنجش توان عملیاتی امدادگران٬ بررسی نحوه پاسخگویی آنان به حوادث و سوانح٬ میزان امکانات و تجهیزات موجود در استان به‌منظور مقابله با حوادث و میزان آشنایی امدادگران با این تجهیزات بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: تیم اعزامی از قزوین تمام امکانات موردنیاز برای مقابله با حوادثی نظیر چادر و اقلام زیستی را با خود به همراه داشتند و تجهیزاتی را که در صورت وقوع حوادث احتمالی به مدت چند روز نیاز بود٬ برای نشان دادن میزان توان و آمادگی خود به کار می‌گرفتند.

هاشمی اضافه کرد: استان قزوین هر سه تا ۶ ماه در دوره‌های توان‌افزایی حضور می‌یابد تا سطح آمادگی خود را تقویت کند که این آمادگی امدادگران در حوادث نیز به اثبات رسیده و حوادثی نظیر طوفان اسفرورین و سیل الموت ازجمله آنها است.

وی عنوان کرد: در تمام حوادث تلاش می‌شود نقاط پرخطر شناسایی شود و هماهنگی با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز پیش از گرفتار شدن مردم صورت گیرد، چرا که پیشگیری و بشردوستی از اهداف و اصول جمعیت هلال‌احمر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.