یکی از آزار دهنده ترین مسائل تحمل صدا و نور تلفن همراه دیگران در تاکسی است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها که استفاده از این ابزارها که مهمترین آنها موبایل ، تبلت و لپتاپ بسیار شایع شده جدا از آگاهی چگونگی استفاده فنی از این ابزار ها ، فرنگ رفتاری آن بسیار مهم و قابل توجه است که زیر پا گذاشتن آن در بسیاری از جوامع، بی ادبی و بی احترامی به حساب می آید.

همه ما در طول سال بارها از تاکسی استفاده می‌کنیم. کسانی که می‌خواهند در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، بیشتر اوقات را با اتوبوس جا به جا می‌شوند و افرادی که موفق به خرید وسیله نقلیه شخصی شده‌اند، کمتر از تاکسی استفاده می‌کنند اما یک چیز همیشه ثابت است؛ یا از تاکسی استفاده کرده‌اید و یا استفاده خواهید کرد! پس نکاتی که در ادامه می‌خواهم به آنها اشاره کنم، به درد همه شما می‌خورد. 

استفاده از موبایل در تاکسی ممنوع!

گرچه در طول این سالیان و استفاده‌ مکرر از تاکسی، تمامی این قوانین و قواعد را از بر شده‌اید اما یادآوری دوباره آنها می‌تواند برایتان مفید باشد و کمک کند که یک سفر درون شهری خوبی را با تاکسی داشته باشید. یکی از معضلات مهمی که امروز با آن روبرو هستیم، استفاده از موبایل در وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی است. بسیاری از ما به محض ورود به تاکسی تلفن همراه خود را بیرون می آوریم و به صحبت کردن و یا بازی با گوشی های خود می پردازیم غافل از اینکه با این کار موجب آزار دیگران و حواس پرتی راننده می شویم.

شاید بگویید تماس خیلی ضروری است و نمی‌شود رد تماس کرد اما در کل، بهتر است به هیچ  وجه در تاکسی با موبایل صحبت نکنید. بعضی از افراد در تاکسی دلتنگ می‌شوند و یاد دوستان قدیمی خودشان می‌افتند و سریع تماس می‌گیرند اما این کار چندان درستی نیست. چون هم حواس راننده را پرت می‌کند و هم باعث می‌شود که بغل دستی‌های شما (در صورتی که عقب نشسته باشید و حتی جلو،‌ فرقی نمی‌کند) اذیت شوند.

استفاده از موبایل در تاکسی ممنوع!

علاوه بر آنچه درمورد صحبت کردن با تلفن همراه گفته شد، یکی از مسایل آزار دهنده دیگر مربوط به نور ساطع شده از تلفن همراه در شب است. بسیاری از ما عادت داریم به محض ورود به تاکسی با تلفن همراه خود بازی کرده و یا وارد شبکه های اجتماعی شویم. زمانی که شب هنگام فضای درون تاکسی تاریک است نور ساطعه از گوشی شما می تواند بسیار آزار دهنده بود و چشم بقیه را ناراحت کند.

 سعی کنید همیشه تلفن همراه خود را در تاکسی وسایل نقلیه عمومی خاموش کنید و یا حداقل آنها را بروی منشی تلفنی و یا حالت ویبره (سیستم لرزاننده) قرار دهید. نکته نهایی این که رانندگان محترم، در حـین رانندگی ابـتـدا در مـحـل مـناسبی پارک نموده سپـس از تـلفن همراه خود استفاده کنید. چنانچه قادر به چـنـیـن کـاری نمی بـــاشید، حداقل از هندز فری استفاده نمایید.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


گزارش از شکوه نیروبخش 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.