فرماندار عجب شیر از پوشش 100 درصدی گاز شهری و 77 درصدی گاز روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع 38روستای این شهرستان 31 روستا تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابراهیم طاهری در جلسه بررسی مشکلات روستای هرگلان افزود: گازرسانی به روستاهای هرگلان، یایچی و چهاربرود با 40 هزار متر شبکه گذاری و بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال جاری انجام می شود که با بهره برداری از این طرح، بیش از 90 درصد روستاها از گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی، با اشاره به اینکه چهار روستای باقی مانده این شهرستان در مرحله انتخاب پیمانکار است، یادآور شد: این روستاها شامل بارازلو، آلمالو ، ینگجه و قوزلوجه است که گاز رسانی به آن ها در سال 95 به بهره برداری می رسد و این شهرستان از لحاظ پوشش گاز طبیعی تکمیل می شود.

فرماندار عجب شیر اظهار کرد: توجه به نقاط محروم جامعه از اولویت های اصلی در توزیع عادلانه رفاه بوده و گازرسانی به روستاهای این شهرستان در همین راستا اجرا می شود که با تخصیص اعتبارهای لازم تمام برنامه های پیش رو در موعد مقرر انجام می گیرد.

طاهری، تصویب تعریض جاده عجب شیر به هرگلان را از اولویت های مسوولان این شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: این طرح از عجب شیر تا سد قلعه چای مطالعه شده که به محض تخصیص اعتبار کارهای عملیاتی آن شروع می شود.

وی، با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در روستای هرگلان گفت: بیش از 600 دانش آموز در این روستا تحصیل می کنند که فضای آموزشی موجود جوابگوی این تعداد دانش آموز نبوده و باید فضای جدیدی در آن احداث شود.

طاهری، افزود: این روستا با بیش از چهار هزار نفر جمعیت و فاصله 50 کیلومتری از شهر عجب شیر نیازمند برخورداری از مراکز خدماتی و خانه سلامت است.

وی، از ایجاد خانه ترویج در هرگلان تا پایان سال جاری خبرداد و اظهار کرد: دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار در این شهرستان 100 درصد هزینه اجرای این طرح را پرداخت می کند و کشاورزان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.