12 هزار نفر از مردم استان که برای شرکت در اربعین حسینی در سایت سماح ثبت نام کرده بودند، ویزا و گذرنامه معتبر را دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیر حج و زیارت استان گفت: 17 هزار نفر از مردم استان در سایت سماح ثبت نام کرده بودند ولی به دلیل نگرفتن ویزا و گذرنامه معتبر، 5 هزار نفرشان قادر به اعزام نیستند.

علیرضا کلانتری با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای اربعین حسینی رایگان و به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزود: ثبت نام در سایت سماح تا چهارم آذرماه ادامه دارد و افرادی که تمایل دارند در اربعین  امسال شرکت کنند، می توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر نسبت به اعزام خود اقدام کنند.

وی اظهارداشت: از دیروز جمعی از  زائران حسینی  از استان سفرشان به سوی کربلا  را آغاز کرده اند و هم استانی هایی که ویزا وگذرنامه معتبر دارند می توانند به مرزهای کشور برای اعزام مراجعه کنند.

بگفته مدیر حج و زیارت استان،ظرفیت اعزام استان در اربعین 8 هزار نفر بوده اما با استقبال مردم این میزان به 12 هزار نفر رسیده است .

کلانتری اضافه کرد: اولویت برای اعزام زائران استان به پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق ثبت‌نام در شرکت‌های مجاز زیارتی با داشتن ویزای معتبر کشور عراق است.

 
اعزام ها در استان آغاز شده است و برگشت زائران  نیز تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: ثبت نام ، سماح ، سایت ، قزوین ، اربعبن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.