معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به حضور 300 هزار پناهجوی افغانستانی در این استان گفت: از این تعداد، 200 هزار نفر غیر مجاز هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ذکا اسدی در دیدار هییتی از بخش کمکهای بشر دوستانه اتحادیه اروپا با وی، ضمن اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید 30 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس این استان مشغول تحصیل هستند، افزود: کرمان به دلایل اسلامی و انسانی و با همه مشکلات سال هاست از این اتباع خارجی پذیرایی می کند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 2000 پناهجوی غیر مجاز برای رفتن به مرکز کشور و اروپا وارد کرمان می شوند که این امر مشکلات امنیتی فراوانی را ایجاد می کند.

ذکا اسدی خواستار همکاری بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه بهداشت و آموزش پناهندگان و همچنین ساخت یک بیمارستان ویژه این افراد شد.

سرپرست هییت اروپایی نیز گفت: ما تأمین اعتبار کننده بخشی از پروژه های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و یک سازمان امور پناهندگی نروژی در ایران هستیم.

خانم لاله ویزنر، هدف از این سفر دو روزه را بازدید از روند اجرای پروژه های این سازمان ها در ایران دانست و افزود: این اطلاعات به ما کمک می کند تا در زمینه تأمین اعتبار سال های آتی دقیق تر عمل کنیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: افغانی ، حضور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.