زنجان؛

كاشت باقلا باعث تثبيت ازت در خاك زراعی می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به آغازكشت باقلا درشهرستان طارم گفت : این محصول قابليت تثبيت ازت در خاك را داردو يك محصول ارزشمند در تناوب با ساير محصولات به حساب مي آيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت :در سال زراعی 95-94 پیش بینی می گردد كه سطح زیر كشت این محصول به 1250 هكتار برسد.

عماری با بیان اینکه تعداد 1300 نفر بهره بردار مشغول كشت و كار محصول باقلا هستندافزود: پیش بینی می شود كه از این سطح حدود 3هزارو 750 تن محصول باقلا خشك برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد:با توجه به اینكه باقلا از خانواده بقولات می باشد و قابلیت تثبیت ازت در خاك را دارد، یك محصول ارزشمند در تناوب با سایر محصولات به حساب می آید.

عماری با بیان اینکه این محصول در شهرستان طارم به صورت خشك و به میزان جزئی به صورت سبز برداشت می گردد. گفت: برداشت باقلا به صورت سبز در اردیبهشت و برداشت خشک در اواخرخرداد و اوایل تیر ماه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان طارم در خصوص كشت این محصول، برگزاری كلاس های آموزشی، بازدید های كارشناسی، تامین نهاده و تنظیم بازار می باشد.

عماری خاطر نشان کرد:محصول تولیدی علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان های دیگر استان و سایر مناطق از جمله قزوین ، تهران،گیلان وآذربایجان غربی و شرقی صادر می گردد.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: کاشت ، باقلا ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.