جمعیت هلال احمر کشور به مناسبت مراسم اربعین حسینی در سه مرز مهران ، چزابه و شلمچه قرارگاه های مرزی خود را ایجاد می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ،رئیس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از پایگاه امداد ونجات کوهستانی عینالی تبریز با اعلام این خبر گفت : ازروز یکم آذر با رزمایشی که در مهران برگزار ی شود ، کارمان را شروع خواهیم کرد.

دکتر ناصر چرخساز افزود : در مراسم اربعین ، بحث امدادو نجات داخل کشور به عهده جمعیت هلال احمر و سازمان امداد ونجات گذاشته شده اما اگر سایر ارگان ها به کمک رسانی در سایر موارد نیاز داشته باشند ، از جمله بحث اسکان اضطراری و کمک در حوادث ترافیکی نیز خدمات خواهیم داد .

وی افزود : مهمترین بحث ، موضوع امدادو نجات و اسکان اضطراری برای مواقع لزوم در مرزها است و در داخل خود کشور عراق نیز بحث بهداشت و درمان به جمعیت هلال احمر و مرکز پزشکی این جمعیت محول شده و خدماتمان را هم در نجف هم در کربلا و هم مسیر بین نجف تا کربلا شروع کرده ایم.

رییس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی 470 پایگاه امدادو نجات کوهستان ، ساحلی و جاده ای در نقاط مختلف کشور گفت : در طرح آمایش سرزمینی جمعیت هلال احمر ، با توجه به حادثه خیزی و نفوس مناطق ، تعداد پایگاه هایمان را افزایش خواهیم داد که هزینه صفر تا صد هر پایگاه بیش از 20 میلیارد ریال است.

ناصر چرخساز افزود : در حال حاضر تقریبا در تمامی شهرستان ها شعبه هلال احمر داریم و همه کشور را نیز تحت پوشش قرار دادیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی این جمعیت در مناطق محروم و کم برخوردار گفت : بنا داریم برای ارائه خدمات در دل روستاها ، خانه های هلال را در روستاها ایجاد کنیم تا با آموزش های لازم امداد و نجات خود اهالی ، در زمان حادثه در کمترین زمان به محل حادثه برسیم .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم با اشاره به طرح جامع امدادو نجات جاده ای استان گفت : این طرح تدوین شده و بر اساس نیاز اولیه ، حداقل 35 پایگاه امداد ونجات ثابت در استان نیازمندیم.

دکتر نوری افزود : در حال حاضر 26 پایگاه امداد ونجات جاده ای ثابت ، هوایی و کوهستان در استان فعالیت می کنند و روند برای احداث بقیه پایگاه ها ادامه دارد.

به گفته وی در کنار این پایگاه های ثابت ،هر سال برای خدمات رسانی در زمستان و تابستان نیز بسته به شرایط موجود در جاده ها بین 10 تا 15 پایگاه امدادو نجات موقت ایجاد می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.