مدیر مشارکت های مردمی شرکت امور آب آذربایجان شرقی تشکیل شرکت های تعاونی آبران را برای اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی ضروری خواند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پاک نیا، در نشست مطبوعاتی به منظور تبیین برنامه های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه و طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت : دراجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی تلاش می شود نقش مدیریتی این طرح به مردم و بهره برداران منابع آبی واگذار شود.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: استفاده از روش های نوین آبیاری از فواید این طرح به شمار می رود که جایگزین روش های سنتی و هدر رفت آب می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم کارساز رسانه ها در آگاه سازی از بحران کم آبی گفت: هم اکنون مردم بحران آب و خشکی دریاجه ارومیه را به خوبی احساس و لمس نمی کنند که در این ارتباط و آگاه سازی مردم، رسانه ها می توانند نقش اساسی ایفا کنند.

محمدرضا عزیزپور، با اشاره به نظامند کردن تمامی اطلاع رسانی های طرح احیای دریاچه ارومیه و بحران آب در استان، افزود: در این راستا این شرکت برخی از محورهای رسانه ای را در بیش از 50 موضوع گردآوری و در اختیار رسانه ها قرار می دهد تا رسانه ها با توجه به این موضوع ها اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.

مدیر امور منابع آب مراغه نیز در این جلسه گفت: مراغه از شهرهایی است که به صورت غیر مستقیم در طرح احیای دریاچه ارومیه نقش آفرینی می کند و هم اکنون تمامی طرح های این مدیریت در راستای تعادل بخشی مصرف آب های زیر زمینی انجام می شود.

عبدالله فرمانی، افزود:تعیین تکلیف چاه های حفر شده غیرمجاز قبل از سال 85، انسداد چاه های غیرمجاز حفر شده بعد از سال 85، حریم گشایی رودخانه های مراغه و سوق دادن کشاورزان به سمت استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله طرح های اجرایی است.

بدنبال خشکیدن دریاچه ارومیه مساحت آن در تابستان امسال به حدود ۶هزار کیلومتر مربع رسید.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.