علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه
خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نرخ بلیتهای هوایی تعیین شده در کشور، بالا
نیست، گفت: علت تفاوت در قیمتها، نبود سیستم نرمافزار یکپارچه برای
فروش بلیت است که این امکان را برای افراد سودجو فراهم میکند تا هر طور که
مابل باشند قیمتگذاری کنند.
وی ادامه داد:
رانتی در بین فروش بلیت وجود دارد و سود آن در اختیار افرادی قرار میگیرد
که به صورت زیرپلهای شرکتهای فروش بلیت را احداث کردهاند.
خسروی
با بیان ایکه از بین 14 شرکت هواپیمایی تنها سه شرکت به صورت آنلاین کار
میکند که آن هم ناقص است، اظهار داشت: چرا در ایران علیرغم دیگر کشورها
نمیتوانیم برای شش ماه بعد یا چهار ماه بعد یا ... بلیت تهیه کنیم؟ و یا
چرا نمیتوان صندلی، وسایل و نوع پذیرایی را انتخاب کرد؟ در حالی که با
سیستمهای الکترونیکی همهی این موارد قابل دسترسی است.
وی
بیان کرد: تخلفاتی در خصوص تفاوت در قیمت بلیتهای مشهد و کیش و ...
مشاهده شده که به خاط وجود دلالان است اما هیچ نظارتی بر آنها صورت
نمیگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس، نبود سیستم
الکترونیکی و همچنین فروش چارتری بلیت را عامل تأخیر پروازها و گرانی بلیت
برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکتهای هواپیمایی برای راحتی کار خود، بلیتها را
به صورت یک جا به افراد میفروشند به گونهای که در سایتهای مختلف شاهد
تبلیغات فراوان برای فروش آنلاین بلیت هستیم.
وی
ادامه داد: به خاطر وجود این واسطهها و دست به دست شدنها نه تنها
شرکتهای هواپیمایی سود زیادی حاصل نمیکنند بلکه مصرفکننده هم باید بلیت
را به چند برابر قیمت خریداری کند.
خسروی در خصوص
راهکارهای کنترل قیمت گفت: شرکتهای هواپیمایی باید علاوه بر مجهز بودن به
یک سیستم نرمافزار جامع فروش بلیت، سروری نیز در اختیار داشته باشد تا
همهی فروشندگان بلیت را از نظر مبلغ بلیت، IP و ... ردیابی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید همهی این مشکلات را ناشی از تحریمها بدانیم و مشکل اصلی در مدیریت است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/