دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی از نظر مالی و نقدینگی با مشکل مواجه هستند و همین موضوع باعث شده وزارت نفت حساب‌های برخی از شرکت‌ها را مسدود کند.

بلیتهای تکلیفی، حساب شرکت‌های هواپیمایی را مسدود کردمقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه متأسفانه شرکت ملی پالایش و پخش و وزارت نفت حساب برخی از شرکت‌های هواپیمایی را به دلیل عدم پرداخت بدهی خود مسدود کرده است گفت: در حال رایزنی با وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش هستیم که بتوانیم هر چه سریع‌تر این موضوع را برطرف کنیم.

سامانی با اشاره به اینکه مشکل اصلی شرکت‌های هواپیمایی نقدینگی است، گفت: متأسفانه به دلیل تکلیفی بودن نرخ بلیت‌ها شرکت‌های هواپیمایی توان پرداخت بدهی خود را ندارند و باید وزارت نفت در این زمینه مساعدت کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی‌های خود را با شرکت فرودگاه‌های کشور قسط‌‌بندی کرده‌ایم، گفت: صنعت هوایی کشور از نظر مالی و نقدینگی با مشکل بسیاری مواجه است و باید با پرداخت برخی از مطالبات ما بخشی از بدهی‌ها پرداخت شود.

سامانی تصریح کرد: متأسفانه ما ابزاری برای گرفتن مطالبات خود از دولت نداریم و این در حالی است که ما اسناد و مدارک مهمی برای اجرای پروازهای برنامه‌ای دولت داریم.

وی اظهار داشت: این اسناد به سازمان هواپیمایی داده شده و این سازمان قول مساعدت برای همکاری بیشتر و پرداخت مطالبات داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار