سنندج؛

تجهیز626 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: تا پایان سال جاری 626 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان ازسنندج؛سعدی امیری با اشاره به تعداد هزار و 702 روستا در استان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 60 درصد روستاهای استان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 300 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند افزود: در سال جاری نیز 600 روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با اشاره به دسترسی روستاهای استان به اینترنت پرسرعت گفت: در سال 92 تعداد 11 روستا در سطح استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند و این تعداد در سال 93 به 330 روستا ارتقا پیدا کرد.

امیری ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان بهار سال آینده هزار و 200 روستا در استان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی به مناقصه امسال شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری باید 25 هزار روستا در سطح کشور به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان یادآورشد: تا پایان سال جاری بیش از 60 درصد روستاهای کشور و تا پایان بهار سال 95 تعداد 22 هزار روستا در سطح کشور باید از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

مهندس امیری افزود: بنابر اظهارات مسوولین شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به توپوگرافی منطقه، کردستان از حیث طراحی شبکه های مخابراتی جزو پیچیده ترین استان ها در سطح کشور بوده است.

گفتنی است،بیش از 85 درصد روستاهای استان کردستان به سیستم ارتباطی مجهز هستند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.