معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:رشته های ارغوان بافی و چاقو سازی استان کرمانشاه استاندارد سازی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:رشته های ارغوان بافی و چاقو سازی استان کرمانشاه استاندارد سازی می شوند. 

 پروانه حیدری گفت: دراین راستا رشته ارغوان بافی در روستای داریان بخش باینگان شهرستان پاوه واورامانات یکی از رشته هایی است که ازدیر بازدراین روستا به آن پرداخته می شده وصنعتگرانی دراین روستا مشغول به تولید این محصول از صنایع دستی می باشند .

وی گفت: ارغوان یا همان سبد بافی ، که با ترکه های ارغوان (درختی که اکثراًدرارتفاعات می روید ) بافته می شود ، خوشبختانه هنوزهم مورد توجه علاقمندان قراردارد وبه نوعی با گذشت زمان هنوز جایگاه خودرا از دست نداده و هستند کسانی که طرفداراین محصول می باشند . اماباتوجه به مشکلات پیش روی هنرمندان این رشته ، تلاش می شود که با اعطای نشان استاندارد به محصولات این رشته ، تولیدات متنوع آن درکل کشور شناسانده شود .

وی گفت: چاقوسازی نیز که ازدیرباز دردیاردالاهو همواره مورد توجه بوده وهنرمندان وصنعتگران قابلی دراین رشته مشغول به فعالیت بوده اند ، یکی هنر های سنتی است که در استان با نام این شهر (کرند غرب) شناخته شده است و لزوم استاندارد سازی این رشته نیز هم اکنون بیش از پیش احساس می شود .

 حیدری افزود: در مرحله جمع آوری مدارک و اطلاعات لازم جهت ارسال به تهران هستیم و امیدواریم استاندارد ملی به این رشته ها تعلق گیرد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.