رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر با اشاره به اینکه تنها 10 درصد سهم بازار موبایل را واردات رسمی تشکیل می‌دهد گفت: موبایل با قیمت 500 هزار تا یک میلیون تومان پرمصرف‌ترین گوشی‌های بازار را تشکیل می‌دهد.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از ورود گوشی تلفن همراه قاچاق به کشور گفت: این طرح نزدیک به سه ماه است که به صورت پلکانی در حال اجرا است و باید برای تکمیل آن زیرساخت‌ها و بستر مناسب فراهم شود.

وی افزود: در اولین قدم ما به تمامی واحدهای صنفی اعلام کردیم که تنها گوشی‌هایی که دارای برگه ثبت هستند و از مبادی رسمی به کشور وارد شدند را از واردکنندگان تهیه نمایند.

وی با تأکید بر اینکه تنها 10 درصد سهم بازار را واردات قانونی تشکیل می‌دهد گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که واردکنندگان بتوانند از مبادی رسمی گوشی موبایل را در حد نیاز بازار به کشور وارد کنند و تمام سعی ما بر این است که این طرح توأم با آرامش در بازار اجرا شود.

درستی به رکود موجود در بازار اشاره کرد و گفت: این رکود از سال 92 در بازار وجود داشته و سازمان امور مالیاتی باید به آن توجه نماید.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر گوشی‌های 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان نزدیک به 70 درصد مصرف بازار را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به کشور گفت: تعرفه واردات و مالیات بر ارزش افزوده دو مشکل بزرگ است که باید اصلاح شود چرا که گوشی تلفن همراه جزو سبد خانوار محسوب می‌شود و مصرف آن بالا است و وجود این موانع در کنار کم بودن ریسک قاچاق موجب افزایش قاچاق خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار