درستی:

واردات "گوشی تلفن همراه" نباید انحصاری شود

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوت و تصویر و گوشی تلفن همراه با اشاره به معرفی چند شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه گفت: واردات این کالا نباید انحصاری شود و شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر شرکت دیگری نیز شرایط واردات کالا را داشته باشد، بتواند اقدام کند.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوت و تصویر و گوشی تلفن همراه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معرفی چند شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه گفت: واردات این کالا نباید انحصاری شود وشرایط باید به گونه ای باشد که اگر شرکت دیگری نیز شرایط واردات کالا را داشته باشد بتواند اقدام کند.

وی افزود:دولت باید کار اصناف را به این بخش واگذار کند تا قیمت ها در بازارساماندهی و  متعادل شود.

درستی در ادامه با اشاره به تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در ادامه گفت: در حال حاضر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه 6 درصد است و واردکننده باید 8 درصد هم مالیات بر ارزش افزوده بپردازد که با احتساب مخارج 17 درصد می شود.

رییس اتحادیه صوت و تصویر افزود: با این شرایط اگر تعرفه واردات صفر شود هم قاچاق کاهش میابد و هم در آمد دولت افزایش پیدا می کند.

درستی تاکید کرد: در حال حاضر قاچاق گوشی هایی با قیمت 500 هزار تومان سود آور نیست اما قاچاق گوشی هایی با قیمت بالاتر بیشتر شده است.

وی با اشاره به  واردات کیلویی موبایل به کشور گفت: اگر تعرفه اصلاح شود این گونه مشکلات در واردات نیز حل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۲:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
من مخالف انحصار در واردات گوشی هستم.
آخرین اخبار