محدودیت های جدید برای جلوگیری از قاچاق موبایل و توسعه همکاری با برزیل و مقایسه هزینه واردات خودرو با یارانه نقدی از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محدودیت های جدید برای جلوگیری از قاچاق موبایل و توسعه همکاری با برزیل و مقایسه هزینه واردات خودرو با یارانه نقدی از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


قائم مقام وزیر صنعت گفت: واحدهای صنفی در قالب شرکت ‎سرمایه‎گذاری و یا بانک اصناف می‎توانند در سرمایه‎‎گذاری فروشگاه‎های زنجیره‎ای مشارکت کنند.


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به رکود در بازار گفت: پیش‌بینی می‎شود قیمت گوشت تا یک ماه آینده تغییری نکند.




رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: پیش‌بینی می‎شود تا یک ماه آینده این روند کاهشی ادامه یابد.

رشد چشمگیر حجم مبادلات تجاری ایران و برزیل/ مبادلات تجاری به ۵ ميليارد دلار خواهد رسید

وزیر اقتصاد گفت: با وزیر صنعت برزیل به توافق رسیدیم که حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد که البته فکر می کنیم باتوجه به قابلیت‎ها و ظرفیت های دو کشور این هدف‌گذاری دست یافتنی است.


توسعه همکاری با برزیل با هدف بهبود تراز تجاری ایران

رئیس اتاق ایران با اشاره به همکاری های تجاری ایران و برزیل گفت: هم اکنون سطح مبادلات تجاری 400 میلیون دلاری دو کشور به سود طرف برزیلی است و باید در آینده تراز تجاری ایران بهبود یابد.


محدویت های جدید برای جلوگیری از قاچاق موبایل در راه است/ ممنوعیت برای واردات کالا از امریکا نداریم

رئیس کل گمرک گفت: ستاد مبازره با قاچاق کالا جلوگیری از قاچاق موبایل را در دستورکار دارد و تصمیمات تا یک ماه آینده گرفته می‌شود.



اگرچه واردات کالا از برزیل در شهریور ماه افزایش یافته اما صادرات کالای ایرانی به این کشور همچنان ناچیز است.




واردات خودرو به پای ثابت تجارت خارجی کشور تبدیل شده و اگرچه درسال جاری کاهش را تجربه کرده امادرشهریور ماه معادل یارانه نقدی پنج میلیون نفر ارز ازکشور برای واردات خودرو صرف شده است.



رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اجرایی شدن برجام در نیمه دوم سال گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت اثرات رفع تحریم در اقتصاد از اوایل سال 95 نمایان می‌شود.



عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مسائل بانکی، مالیات و حمل و نقل را سه چالش مهم صادرات پس از اجرای برجام عنوان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار