وزیر اقتصاد گفت: با وزیر صنعت برزیل به توافق رسیدیم که حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد که البته فکر می کنیم باتوجه به قابلیت‎ها و ظرفیت های دو کشور این هدف‌گذاری دست یافتنی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا در حاشیه دیدار با آرماندو مون تیرو وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل و هیات،گفت: در این دیدار در خصوص تجارت و سرمایه گذاری میان دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه  کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل در سه ماهه اول سال آینده تشکیل خواهد شد، افزود: قبل از آن کمیته های تخصصی در زمینه تنظیم روابط مالی، بانکی، بیمه ای، گمرکی و سرمایه گذاری مشترک تشکیل می‌شود تا متون و اسناد لازم را تهیه کنند و در کمیسیون مشترک به امضای مقامات دو کشور برسد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: طبق توافق انجام شده با وزیر صنعت برزیل حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار خواهد رسیدکه با توجه به قابلیت‎ها و ظرفیت های دو کشور این هدف‌گذاری دست یافتنی است.

طیب نیا افزود: هیات برزیلی امروز با وزیر نفت ایران درباره تجارت نفت نیز جلسه ای خواهد داشت که امیدواریم این مذاکرات هم مفید باشد.

** ارتقا تجارت و سرمایه گذاری بین ایران و برزیل

آرماندو مون تیرو وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل نیز پس از این دیدار گفت: در سال ۲۰۱۰  رئیس جمهوری کشورمان آقای لولا قصد داشت درباره مسایل هسته ای ایران کمک کند.

وی گفت: الان زمان مهمی است تا ایران به جامعه بین المللی باز گردد و زمینه های توسعه روابط خارجی و سرمایه گذاری برای ایران فراهم شود.

مون تیرو با اشاره به اینکه جلسه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی ایران بسیار سازنده و خوب بود، افزود: در این جلسه در باره تجارت و سرمایه گذاری و دیگر موضوعات مورد علاقه بحث و بررسی کردیم.

وی گفت: تلاش کردیم روابط دو کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی ارتقا یابد و می توانیم با همکاری دو جانبه روابط مناسب و مفیدی داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار