رئیس اتاق ایران با اشاره به همکاری های تجاری ایران و برزیل گفت: هم اکنون سطح مبادلات تجاری 400 میلیون دلاری دو کشور به سود طرف برزیلی است و باید در آینده تراز تجاری ایران بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور عصر دوشنبه در دیدار با آرماندو مونتیرو وزیر توسعه صنعت و تجارت خارجی برزیل در محل اتاق ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و برزیل سابقه همکاری های تجاری دارند و باید در سطح مبادلات تجاری 400 میلیون دلاری دو کشور که به سود طرف برزیلی است، توازن ایجاد شود.

وی ادامه داد:اکنون صادرات ایران به برزیل صد میلیون دلار است، درحالی که از این کشور سالانه 300میلیون دلار کالا وارد کشور می شود.

جلال پورتاکید کرد:ما خواستار فعالیت مشترک دو کشور در زمینه های تولید دارو، مواد غذایی هستیم تا این مبادلات بازار 400 میلیون نفری در منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس اتاق ایران افزود: برزیل در زمینه تولید مواد غذایی، ذرت، کنجاله سویا، شکر و گوشت فعال است و با توجه به امکاناتی که در کشورهای CIS وجود دارد و امکان کشت فراسرزمینی به ویژه در افغانستان و عراق فراهم است، می توان همکاریهای خوبی را به اجرا گذاشت.

وی اظهار امیدواری کرد: دو کشور یک برنامه ریزی برای افق 20 ساله همکاری تدوین کنند و در عین حال در زمینه خودروسازی تولید مشترکی برای پوشش منطقه داشته باشند.

جلال پور همکاری در زمینه فعالیتهای دانش بنیان، آی سی تی، کارهای الکترونیکی و دیگر بخشهای مورد علاقه دو طرف را به عنوان بخشی از زمینه های مساعد برای توسعه روابط تهران - برازیلیا دانست.

براساس این گزارش آرماندو مونتیرو وزیر توسعه صنعت و تجارت خارجی برزیل نیز اظهار داشت: ایران وبرزیل از زمینه های مشترک همکاری برخوردارند و می توان با کمک یکدیگر در بازار منطقه فعالیت داشت.

وی توانمندی کشورش در زمینه کشاورزی را یادآور شد و گفت: علاوه بر فعالیت های زراعی، در حوزه های خودرو، پتروشیمی و ماشین آلات می توان با ایران همکاری داشت.

این مقام برزیلی علاقمندی کشور متبوعش را برای همکاری در زمینه خدمات، نرم افزار و فناوری اطلاعات مطرح کرد و گفت: ایجاد شرکتهای مشترک برای فعالیت در کشورهای منطقه یکی از راهکارهای پیشنهادی است.

به گفته وی، شرکت های دو کشور برای توسعه مناسبات باید نقش جدی ایفا کنند و می توان سطح مبادلات تجاری را نیز ارتقا بخشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار