مشهد؛

کنگره بین المللی پیوند اعضا و کنگره جراحی خراسان در مشهد آغاز به کار کرد

کنگره بین المللی پیوند اعضا همزمان با کنگره جراحی خراسان ازامروز و به مدت ۴ روز تا 29 آبان در کلانشهر مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دبیر علمی کنگره بین المللی پیوند اعضا در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی پیوند اعضا و کنگره جراحی خراسان گفت: در این کنگره 500 نفر از اساتید برجسته و جراحان داخل کشور و همچنین 15 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، انگلستان و ترکیه حضور دارند.

دکتر اصل زارع بیان داشت: در این گنگره متخصصان مرتبط با پیوند اعضاء شامل رشته های مرتبط با جراحی، اطفال، بیهوشی، عفونی، ایمونولوژی، پاتولوژی و رشته های پیراپزشکی از سراسر کشور شرکت دارند.

وی اظهار داشت: در طول برگزاری کنگره 150 مقاله پیرامون پیوند اعضاء در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود.

وی ادامه داد: 70 مورد از مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی اتوسط استادان حوزه پیوند اعضا از داخل و خارج کشور و بقیه در قالب پوستر ارائه می شوند.

وی در مورد محورهای محور مقاله های علمی ارائه شده در این کنگره ابراز داشت: محور مقالات در این کنگره شامل پیوندهای کبد، کلیه، قلب، ریه، مغز استخوان، سلولهای بنیادی، پیوند پانکراس و روده، پیوند پوست و بافت، داروها و عفونت در پیوند، اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی است.

اصل زارع گفت: شرکت کنندگان در این کنگره بین المللی در پنج سالن حضور دارند که روزی هشت میزگرد پیرامون پیوند در هر سالن ارائه می شود.

وی در مورد تعداد کارگاههای آموزشی که در طول چهار روز برگزاری کنگره ارائه می شود گفت: 15 کارگاه آموزشی و کارگاه بین المللی TBM یا فراهم آوری اعضا مهمترین کارگاههای آموزش در کنگره مزبور است.

وی ادامه داد: انجام جراحی زنده کلورکتال(روده بزرگ) و چاقی از دیگر کارگاههای آموزشی در این کنگره است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/س

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.