پلیس فدرال آمریکا یک میلیون دلار بودجه را در اختیار برخی اساتید دانشگاهی در این کشور گذاشته تا روش‌هایی برای نفوذ به برنامه رمزگذاری اطلاعات تور بیابند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیران تور می‌گویند تنها یک میلیون دلار بودجه برای این کار به دانشگاه کارنگی ملون اختصاص یافته و هیچ بعید نیست مبالغ کلان‌تری به همین منظور در اختیار دیگر موسسات پژوهشی ایالات متحده قرار گرفته باشد.
 
با استفاده از تور کاربران اینترنت به یک شبکه رمزگذاری شده متصل می‌شوند که شناسایی هویت آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند. جاسوسان وابسته به دولت آمریکا تاکنون چندین بار حفره‌هایی را در تور شناسایی و از آن‌ها برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده کرده‌اند، اما این حفره‌ها هر بار برطرف شده است.
 
حال برای تسهیل جاسوسی از تور تلاش شده تا اقدام برای هک کردن این شبکه در قالب طرح‌های تحقیقاتی علمی و دانشگاهی صورت بگیرد تا مقاومت و حساسیت کمتری را برانگیزد.
 
طراحان شبکه تور حملات سال گذشته به خود را نیز ناشی از اقدامات محققان دانشگاه کارنگی ملون دانسته و حتی معتقدند آن‌ها موفق به شناسایی هویت برخی افراد شده‌اند. آنان از این که تحقیقات مستقل دانشگاهی جای خود را به چنین روش‌هایی داده نیز اظهار نگرانی کرده‌اند. دانشگاه کارنگی ملون در برابر این اتهامات سکوت کرده و اف.بی.آی آن‌ها را رد کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار