مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شریف گفت: این مرکز تا 40 درصد از دستاوردهای دانشجویان حمایت خواهد کرد.

مهندس دهبیدی پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهداف راه‌اندازی مرکز رشد در دانشگاه شریف گفت: مرکز رشد دانشگاه شریف از سال 83 عملا فعالیت خود را آغاز کرده است که تا الان حدود 160 تیم و شرکت نوپا و دانش بنیان در مجموعه دانشگاه مستقر شده‌اند که هدف از راه‌اندازی مرکز رشد شریف مثل سایر دانشگاه‌های کشور حمایت از تیم‌های نوپا که می‌خواهند در مسیر کار آفرینی و ایجاد کسب و کارهای نو بنیاد فعالیت و حرکت کنند

وی افزود: از جمله حمایت‌ها، تامین فضای استقرار، تامین خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و پشتیبانی، خدمات بازاریابی، مالی و اعتباری است که ممکن است در برخی خدمات خوب فعالیت کرده باشیم و در برخی خدمات ضعف‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: از اهداف دیگر ما کمک به پایداری کسب و کارهایی است که شکل گرفته‌اند چرا که وقتی کسب و کاری شکل می‌گیرد تا به نقطه‌ی پایدار برسند باید چندین سال زمان صرف شود. که مراکز رشد برای پایدار سازی آنها نسخه پیچی می‌کنند و در این رهگذر به ایجاد اشتغال کمک می‌کنند. 

دهبیدی‌‌پور در خصوص کارنامه کاری مرکز رشد عنوان کرد: از لحاظ ارزیابی تعداد سیستم‌هایی که در مرکز رشد مستقر شده‌اند و توانسته‌اند کسب و کار موفقی راه بیاندازند خروجی خوبی داشته‌ایم اما از لحاظ پتانسیل‌ها و توانمندی‌هایی که در دانشگاه شریف وجود دارد می‌توان به جرات گفت: که توانایی و لیاقت دانشجویان ما بیشتر از این خواهد بود.

این صاحب نظر در خصوص میزان نقش‌آفرینی مرکز رشد در کسب و کار دانشجویان تصریح کرد: 60 تا 80 درصد کار را خود دانشجویان انجام می‌دهند و 30 تا 40 درصد مابقی نقش متصل و تهیه کننده‌ی مرکز رشد است که می‌تواند یکسری از اقدامات را با هزینه‌ی کمتر برای دانشجویان انجام دهد. 

وی در خصوص هزینه‌های کارگاه‌های مرکز رشد برای دانشجویان گفت: دو نوع کارگاه در مجموعه شریف برگزار خواهد شد. یک کارگاه که مخاطبین آن دانشجویان هستند و در کنار تحصیل مهارت‌هایی را به آنها آموزش می‌دهد که مبلغ 7 تا 8 هزار تومان برای آنها هزینه دارد و دیگری کارگاهی که مخاطب آن شرکت‌ها هستند که مسائل مربوط به شرکت‌ داری مثل قانون کار و بیمه و . . . را شامل می شود که به صورت رایگان است.

وی در پایان گفت: در سال 86 یک مرکز رشد و یک مرکز کارآفرینی داشتیم ولی در حال حاضر یک صندوق پژوهش و فناوری با هدف اعطای مالی و اعتباری به کشورهای نوپا ایجاد کرده‌ایم در سال 92 شتاب‌دهنده شریف برای ارائه خدمات توانمندسازی به مدت 6 ماه به تیم‌های نوپا می‌دهیم و سال 93 برنامه تجاری سازی با هدف حمایت از تجاری سازی دستاوردهای دانشجویان شکل گرفت و امسال هم مدرسه اشتغال راه‌اندازی شد که هدف از آن ارتقاء توانمندی شغلی دانشجویان است همه‌ این نهادها به دلیل رفع نیازهای جدید ایجاد شده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار