حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: تا پایان امسال 10 هزار دانش آموز این استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ بازدید دانش آموزان از مناطق عملیات جنگی از 11 مهرماه امسال با اعزام دانش آموزان پسر آغاز شد، هر کاروان راهیان نور شامل 230 تن از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه است که به مدت چهار روز در این اردوی فرهنگی تربیتی شرکت می کنند.

وی گفت: شرکت کنندگان در این اردو از یادمان ها و زیارتگاه های شهیدان و منطقه های عملیاتی فتح المبین، شلمچه، شرهانی، نهر خین، اروند کنار، هویزه و زیارتگاه دانیل نبی در شوش و مانور رزم شبانه بازدید می کنند.
 حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: با اجرای طرح اعزام دانش آموزان با عنوان «از مدرسه تا مدرسه» و اعزام حداقل یک دستگاه اتوبوس از هر آموزشگاه، تا 15 آبان ماه امسال در مرحله اول پسران بیش از 800 دانش آموز و در مرحله اول دختران نیز بیش از دو هزار و 200 دانش آموز به منطقه های عملیاتی و دیار عاشقان اعزام می شوند.

وی افزود: در هر دستگاه اتوبوس یک راوی، چهار مربی و یک سرپرست در کنار دانش آموزان است، گفت: به ازای هر چهار دستگاه اتوبوس یک روحانی نیز اعزام می شود و جلسه هایی که  در قالب برنامه های توجیهی با مدیران مدارس برگزار و تمام دانش آموزان اعزامی به این اردو نیز بیمه می شوند.

در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف این اردوی فرهنگی معنوی را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از جان فشانی شهیدان و الگوگیری از فداکاری رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از ارزش های اسلامی و پاسداری از مرزهای جغرافیایی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.