معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی تولید محصولات زراعی در آذربایجان غربی حدود 3 میلیون و 860 هزار تن است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مقصود قربانی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به پیش‌بینی تولید محصولات زراعی و باغی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی در سال زراعی 94-93 در حدود 3 میلیون و 860 هزار تن محصولات زراعی و در حدود یک میلیون 790 هزار تن محصولات باغی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به میزان اراضی قابل کشت به صورت دیم و آبی در استان اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیون و 54 هزار هکتار از اراضی استان قابل کشت به صورت آبی و دیم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبارات و تسهیلات بانکی بخش مکانیزاسیون در سال 94، یادآور شد: میزان ابلاغی تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی 526 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که میزان جذب شده 192 میلیارد و 900 میلیون ریال با درصد جذب 38 درصد است.

وی گفت : میزان ابلاغی یارانه بلاعوض از محل کمک‌های فنی و اعتباری یک میلیارد و 890 میلیون ریال بوده که میزان جذب شده 850 میلیون ریال با درصد جذب 45 درصد است.

قربانی خاطرنشان کرد: طی سه ماه آخر سال 92 و سال 93 طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات خودگردان کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، راهنمایی و رانندگی و موسسه راهگشای در استان اجرایی گردید و طی آن حدود 90 درصد دستگاه‌های واجد شرایط شماره‌گذاری گردیدند و در این زمینه آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح در کشور بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص صدور کارت سوخت مقرر گردیده با توجه به تخصصی بودن موضوع و همچنین آماده کردن زیرساخت‌های لازم جهت بکارگیری کارت سوخت موضوع از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری گردد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.