هادی محمدیان، كارگردان انیمیشن «شاهزاده روم»، گفت: «شاهزاده روم» محصول یک تیم گروهی 105 نفره است كه حدود ده سال می شود با یكدیگر كار می كنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون مسیح همان قصه انیمیشن «شاهزاده روم» است كه با مردی از نوادگان پیامبر اسلام ازدواج می‌كند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است كه در آینده‌ای نزدیک جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد.

هادی محمدیان، كارگردان انیمیشن «شاهزاده روم»، گفت: «شاهزاده روم» محصول یک تیم گروهی 105 نفره است كه حدود ده سال می شود با یكدیگر كار می كنیم. كنار تكامل یافتن بخش‌های فنی، كارگاه ایده پردازی داریم و در آنجا ایده های مختلف را بررسی می كنیم. این انیمیشن یک ملودرام تاریخی جذاب برای ما بود و به اتفاق آرای حداكثری تیم به این نتیجه رسیدیم كه می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

محمدیان درباره اینكه از چه تكنیكی برای ساخت این انیمیشن استفاده كرده است، گفت: تكنیک سه بعدی را برای این انیمیشن به كار بردیم كه با نرم افزارهای سه بعدی به شخصیت ها حركت می‌بخشیم. این تكنیک به دلیل اینكه به واقعیت نزدیک تر و باورپذیرتر است، بیشتر در دنیا استفاده می‌شود. تكنیک های دیگر برای جشنواره ها استفاده می شود.

وی درخصوص اینكه چقدر زمان برای این انیمیشن صرف كرده است، عنوان كرد: زمانی كه فیلم‌نامه تمام شد همه كارها فشرده بود و این انیمیشن در استانداردهای جهانی حدود 4 سال طول می كشید اما ما 15 ماه زمان داشتیم؛ یعنی هم‌زمان دكوپاژ و طراحی استوری‌برد انجام می شد و یک درهم تنیدگی و پیچیدگی داشت كه توانستیم یک نقطه برای زمان و هزینه پیدا كنیم.

این كارگردان ادامه داد: زمان كم به پروژه انیمیشن آسیب جدی می زند و اگر زمان بیشتری داشتیم، تا حدودی مشكلات ما برطرف می شد. طراحی ها شخصیت ها انجام شده بود و تصمیم گرفتیم خروجی را سریع تر انجام دهیم و این تمام توان ما بود.

وی درخصوص بازخوردهای «شاهزاده روم» گفت: هنوز به طور كامل در سراسر كشور اكران نشده اما فكر می كنم، وضعیت اكران بد نبوده است اما سال هاست سینمای كودک از بین رفته است.

محمدیان درباره اینكه آیا برنامه ای برای اكران «شاهزاده روم» دارد، گفت: بخشی از اكران عربی این انیمیشن انجام شده و مهم ترین آن در لبنان بوده كه هفتمین فیلم پرفروش این كشور شده است. درخصوص اكران های اروپا و آمریكا در حال مذاكره هستیم و هنوز چیزی قطعی نشده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار