نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: لایحه حفاظت از خاک قرار است امروز در صحن علنی مجلس اجرایی شود.

اجرایی شدن لایحه حافظت از خاک از فرداسید راضی نوری نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اجرایی پروژه های آّبیاری تحت فشار در برنامه ششم اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی استفاده از روش های نوین آبیاری تنها راه  مقابله با  خشک سالی های اخیر است که همواره هم می تواند منجر به افزایش محصولات و بهره وری بیشتر منابع آبی شود.

وی افزود: راندمان کشت محصولات مقاوم به آب و گلخانه ها با استفاده از روش های نوین آبیاری از 30 الی 35 درصد به 65 درصد متوسط کشورهای توسعه یافته نزدیک می شود.

نوری درادامه گفت: در واقع اجرای سیستم  های نوین آبیاری در هر هکتار 20 الی 25 میلیون تومان هزینه دارد که از طرفی لازم است با برنامه ریزی کلی در برنامه ششم توسعه و همت عالی این  امر در کشور اجرا شود زیرا با توجه به اینکه بخش کشاورزی بیشترین تلفات آب را به خود اختصاص داده اجرای آبیاری تحت فشار می تواند تاثیر بسزایی دربهره وری اراضی کشاورزی داشته باشد.

نایب رئیس دوم با اشاره به لایحه حفاظت از خاک گفت: لایحه حفاظت از خاک قرار است امروز در صحن  علنی مجلس اجرا شود و از طرفی طی این لایحه صادرات خاک ممنوع بوده با توجه به اینکه خاک ثروتی غیر قابل تجدید و رکن اصلی برای تولید و اهمیت غذایی در کشور محسوب شده و به همین خاطر لزومی برای صادرات آن وجود ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاک ، سیستم ، اهمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار