فاصله بین مردم و مطبوعات به واسطه عدم رعایت، صداقت و روراستی ... است.

زهرا خاتمی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به اعتقاد من نمایشگاهی خوب است که پویا باشد و مردم در آن حضور جدی داشته باشند. هر چه تعداد بازدید کننده‌ها از نمایشگاهی بیشتر باشد آن نمایشگاه موفق‌تر است البته آن چه که در هر نمایشگاهی از جمله نمایشگاه مطبوعات ارائه می شود از جمله مطالب روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌ها هر چه پربارتر شد بهتر است.
 
وی افزود: فاصله‌ای که این روزها بین مردم و مطبوعات بوجود آمده خوب نیست و علت آن عدم صداقت و روراستی است که من به شخصه‌ بارها با آن برخورد کرده‌ام علت دیگر پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی است که به راحتی در دسترس عموم است و افراد را از هر آنچه که می‌خواهند با خبر می‌سازد همین موضوع موجب می‌گردد تا مردم برای خرید کاغذ روزنامه هزینه نکنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بعضی گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام اخبار روز را قبل از آنکه روزنامه‌ها خبرگزاری‌ها منتشر کنند در دسترس مردم قرار می‌دهند از این رو باید مجلات رویکردشان را به سمتی ببرند که در این فضای رقابتی همچنان پویا بمانند به عنوان مثال وعده خبری را بدهند و اصل آن را برای انتشار در روزنامه و مجله نگه دارند و از این طریق مخاطب را تشنه اطلاعات نگه دارند.
 
وی اظهار داشت: «صداقت» در عملکرد تمام رسانه‌ نکته اساسی است خود من چند بار با سایت‌ها مصاحبه کردم که متاسفانه به یک مطلب ساده و پیش افتاده را نتوانستند به درستی منتقل کنند. این موضوع اعتماد هر کس را سلب می‌کند. از طرفی گاهی اوقات دیده می‌شود و رسانه‌ها «حاشیه» را اصل قرار می‌دهند و به جای پرداختن به موضوع اصلی به حواشی می‌پردازند.
 
خاتمی راجع به کم لطفی برخی چهره‌های مشهور و هنرمند به رسانه‌ها نیز گفت: وقتی هر کس فراموش کند که هر چه دارد از خداوند است خدایی که خالق همه آدم‌ها است این اتفاق می‌افتد در حالی که همه ما انسان هستیم و از روح خداوند در ما دمیده شده و همه مخلوق یک خداییم یادمان برود چطور پله‌های رشد را بالا آمدیم و بزرگ شدیم این اتفاق می‌افتد البته برخی علاقمند نیستند مصاحبه کنند موضوع دیگری است و قابل احترام می‌باشد اما همین عدم تمایل به مصاحبه باید محترمانه عنوان شود.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار