دانیال داوری و مهرداد بیت آشور، زمانی که به تیم ملی دعوت شدند، همگان انتظار درخشش از این دو داشتند، اتفاقی که هرگز نیفتاد.

به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که کارلوس کی شور هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، تیم ملی ما با مشکل کمبود لژیونر در کشورهای اروپایی و در نتیجه کمبود تجربه بین‌المللی بازیکنان مواجه بود، همین موضوع باعث شد تا سرمربی تیم ملی، روی به بازیکنان دورگه که در خارج از کشور بازی می کنند، بیاورد. 
تا قبل از آمدن کی روش دو بازیکن دورگه به تیم ملی کشورمان دعوت شده بود که یکی تقریبا موفق و دیگری تجربه ای کاملا ناموفق بود. 
بازیکن اول فریدون زندی، ستاره و شماره 10 تیم کایزرسلاتن بود که با دعوت برانکو ایووانکوویچ به تیم ملی ایران آمد و اولین بازی‌اش را در سال 1384 با پیراهن تیم ملی انجام داد. 
فریدون زندی بعد از بازی در تیم ملی ایران، در تیمهای باشگاهی‌اش، افت محسوسی کرد و دیگر نتوانست در فوتبال آلمان به درخشش ادامه دهد اما در تیم ملی خیلی ناموفق نبود و حدود هفت سال در تیم ملی ایران بازی کردو 29 بازی ملی و پنج گل هم در کارنامه دارد.  
اما دیگر بازیکن دورگه تیم ملی تا قبل از آمدن کی روش، امیرشاپورزاده بود که در زمان امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شد اما فقط چهار بازی در تیم ملی انجام داد و یک مسابقه هم در زمان مربیگری علی دایی برای تیم ملی بزرگسالان انجام داد تجربه دعوت از شاپورزاده کاملا ناموفق بود و وی نتوانست در تیم ملی بدرخشد و دیگر هم به تیم ملی دعوت نشد. 
یک سال بعد از اینکه کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران شد، او هم تصمیم به دعوت از بازیکنان دورگه به تیم ملی گرفت و در سال 2012، سه بازیکن دورگه را به تیم ملی دعوت کرد. 
دژاگه، قوچان نژاد و امیر نظری، بازیکنانی بودند که در آن سال به تیم ملی ایران دعوت شدند. 
اشکان دژاگه که کاملا یک بازیکن شناخته شده برای مردم بود و راضی کردن او برای بازی در تیم ملی ایران، یک دستاورد بزرگ برای کی روش محسوب می شد. 
قوچان نژاد هم پس از دعوت به تیم ملی، توانست بازیهای خوبی را در خط حمله تیم ملی به نمایش بگذارد و به شدت نزد هواداران فوتبال ایران محسوب شود. 
اما امیر نظری، بازیکن ایرانی، فیلیپینی مالمو سوئد نتوانست در تیم ملی بدرخشد و فقط پنج بازی را در مسابقات غرب آسیا در تیم ملی انجام داد و دیگر هم به تیم ملی دعوت نشد. 
اما تجربه موفق دژاگه و قوچان نژاد باعث شد تا کی روش در سال 2013 و در آستانه جام جهانی، دو بازیکن دورگه دیگر را به تیم ملی دعوت کند. 
دانیال داوری و مهرداد بیت آشور، این بازیکنان بودند و با توجه به سابقه خوبشان همه انتشار داشتند تا آنها در تیم ملی بدرخشند. 
دانیال داوری، آن زمان ستاره تیم اینترافت برانشوایگ بود و با درخشش در درون دروازه این تیم، یکی از عوامل موثر صعود این تیم به بوندس لیگا بود. 
درخشش داوری در تیم برانشوایگ، باعث شد تا کی روش بلافاصله به سراغش برود و او را برای بازی کردن در تیم ملی ایران راضی کند. 
بازیهای درخشان داوری در آلمان، باعث شده بود تا همه در ایران، او را مرد شماره یک تیم ملی بدانند، این قضیه باعث فراری دادن رحمتی از تیم ملی شد و او که جایگاه خودش را در درون دروازه تیم ملی از دست رفته می دید، از تیم ملی خداحافظی کرد. 
اما عملکرد داوری در تیم ملی آنطور که از وی انتظار می رفت نبود و در درون دروازه تیم ملی ناامید کننده ظاهر شد. 
این اتفاق باعث شد تا رحمتی از خداحافظی‌اش پشیمان شود اما کی روش دیگر او را به تیم ملی دعوت نکرد و علیرضا حقیقی، مرد شماره یک تیم ملی در جام جهانی شد. 
داوری که در جام جهانی، روی نیمکت نشست، بعد از جام جهانی هم دیگر به تیم ملی ایران دعوت نشد، البته این افت داوری به تیم باشگاهی‌اش هم منتقل شد و وی بعد از حضور در تیم ملی ایران، دیگر نتوانست درخشش در تیم برانشوایگ را ادامه دهد و جایگاه ثابت خودش را در این تیم از دست داد، داوری سپس به تیم گراس هاپرز سوئیس رفت اما آنجا هم بیشتر نیمکت نشین بود و فقط 10مسابقه را در این تیم انجام داد، داوری امسال دوباره به آلمان برگشته و در تیم دسته دویی آرمینابیلملد حضور دارد البته داوری در این تیم هم نیمکت نشین است و تا به حال برای این تیم به میدان نرفته است. 
این بازی نکردن‌های داوری در تیم باشگاهی‌اش باعث شده تا او دیگر به تیم ملی دعوت نشود و بازی های ملی وی در عدد چهار متوقف شود. 
البته دو تا از دروازه‌بان‌های فعلی تیم ملی، یعنی علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند هم در باشگاه‌هایشان نیمکت نشین هستند ولی به تیم ملی دعوت می شوند. 
اما داستان بیت آشور با داوری کمی فرق می کند،‌مهرداد بیت آشور در لیگ ستارگان آمریکا و در تیم سن خوزه بازی می کرد که توسط کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد. 
بیت آشور در جناح راست تیم سن خوزه، آنقدر خوب بازی  کرد تا قبل از دعوت کی روش، توسط کلیزمن به تیم ملی آمریکا شود، البته بیت آشور فقط در اردوی تیم ملی آمریکا بود و در برابر این تیم به میدان نرفت. 
پس از دعوت کی روش، وی بازی در تیم ملی ایران را قبول کرد و در سال 2013و در آستانه جام جهانی به تیم ملی ایران آمد، اما بیت آشور هم مثل داوری نتوانست در جام جهانی به ترکیب اصلی تیم کی روش دست یابد و بعد از جام جهانی هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد. 
تفاوت داستان بیت آشور و داوری در این است که بیت آشور بعد از دعوت به تیم ملی ایران، جایگاه ثابتش را در تیم باشگاهی‌اش از دست نداد اما کی روش همچنان به او بی توجهی می کند و بازیهای ملی وی در عدد شش متوقف شده است. 
بیت آشور در حال حاضر در تیم ونکودروایتکپس کانادا بازی می کند و مهره فیکس این تیم هم هست و در حالیکه به نظر می رسد، وی بتواند در جناح راست تیم ملی، کمک حال کی روش باشد اما این مربی همچنان وی را به تیم ملی دعوت نمی‌کند و شاید فقط خودش دلیل این کار را بداند. 
مردم ایران  به داوری و بیت آشور، امید زیادی داشتند و فکر می کردند آنها مثل دژاگه و قوچان نژاد در تیم ملی بدرخشند اما این انتظار برآورده نشد و این دو بازیکن دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و بعید به نظر می رسد که کی روش در آینده آنها را به تیم ملی فراخواند.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
اینو خوب اومدی .
آخرین اخبار